logo
RNTV Live

Noaptea Cercetătorilor Europeni 2019 aduce la Ploieşti știința în cele mai distractive forme.

Noaptea Cercetătorilor Europeni
Mihai Constantinescu

NOAPTEA CERCETĂTORILOR EUROPENI

Muzeul Judeţean de Ştiinţele Naturii Prahova alături de Institutul de Antropologie Fr. I. Rainer  al Academiei Române, Colegiul Naţional N. Iorga din Vălenii de Munte, Alianţa Franceză Ploieşti şi Liceul de Poliţie V. Lascăr din Câmpina, vă invită  vineri, 27 septembrie 2019, să descoperiţi cele mai atractive rezultate ale cercetării din domeniul ştiinţelor naturii, antropologiei, roboticii şi fizicii, chimiei etc. Manifestarea  are loc în Sala Coloanelor din Palatul Culturii Ploieşti şi pe treptele din  faţa palatului între orele 17 – 22.

Cu acest prilej, copiii vor avea ocazia să experimenteze împreună cu oamenii de ştiinţă, să vadă ce se ascunde în spatele celor mai fascinante fenomene naturale şi să participe la multe demonstraţii de robotică într-o atmosferă din care nu vor lipsi jocurile, premiile şi surprizele.

Adulţii vor putea şi ei să pătrundă în fascinanta lume a  laboratoarelor de chimie şi de fizică, unde vor primi explicaţii ştiinţifice pentru lucruri aparent simple şi vor descoperi soluţii pentru cele mai comune probleme cotidiene. În plus, vor avea ocazia să retrăiască orele petrecute în anii de şcoală, în laboratorul de chimie, fizică sau microbiologie, experimentând interpretarea unor „substanţe magice” şi să aibă rezultate uimitoare.

Ediţia aceasta se bucură şi de participarea Colegiului Naţional Mihai Viteazu Ploieşti (Echipa Ro2D2), a Colegiului Spiru Haret Ploieşti, a Centrului de Excelență IT Ploiești (CEXIT) precum și Netland Computer Ploiești, care va prezenta câteva instrumente digitale pentru educație: software-ul mozaBook (care conține simulări, animații 3D, laboratoare virtuale și jocuri educative).

În program

1. Atelierul S.T.E.M. (Science,Technology, Engineering and Mathematics) – demonstraţii şi experimente interactive de circuite, senzori.
  2. Atelierul MICROBIOLOGIE – descoperirea lumii celulare cu ajutorul microscopului electronic