Sursă: diez.md

Gradul de alfabetizare al elevilor cu vârsta între 6-14 ani este scăzut, 42% dintre elevi plasându-se în zona „nefuncţional”, 47% în zona „minim funcţional” şi doar 11% în zona „funcţional”, relatează News.ro.

Raportul Naţional de Literaţie, prezentat vineri la Biblioteca Naţională a României concluzionează că din 3 milioane de copii, numărul de cei care pot înțelege ce citesc şi să facă inferenţe minime cu textul pe care îl citesc este de doar 330.000.

Conform raportului, nivelul mediu este plasat la foarte puţin peste nivelul de „nefuncţional”, în categoria „minim funcţional”. Pentru a ajunge în categoria de „funcţional” este nevoie de o dublare a capacităţilor de literaţie (de la 26,9 la 51).

Ce ne spune Gabi Bartic, director executiv al platformei Brio?

„Să nu ne uităm la acceste cifre ca la copii care au probleme. Aceste cifre nu vorbesc despre copii care au probleme, vorbim despre noi ca societate, care avem o problemă să-i ajutăm pe copii să înţeleagă ceea ce citesc”, este îndemnul expertului.

Mai multe despre sistemul Brio

Instrumentul Brio măsoară gradul de alfabetizare funcţională, pe trei dimensiuni:

  • nivelul nefuncţional (reprezintă scorurile cuprinse între 0 şi 20, pe o scară de la 1 la 100);
  • nivelul minim funcţional (reprezintă scorurile cuprinse între 21 şi 50 pe o scară de la 1 la 100);
  • nivelul funcţional (reprezintă scoruri cuprinse între 50 şi 100);

Conform Raportului, avansul fetelor în literaţie faţă de băieţi este constant pe toate categoriile de vârstă. De asemenea investigarea nu sugerează că această diferenţă s-ar atenua la vârstele mai mari, precum anii de liceu, dimpotrivă, se pare că sugerează o accentuare a diferenţei.

Sursă: g4media.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *