Turnul Eiffel din Paris, există astăzi datorită unui prahovean. Vezi povestea neştiută a simbolului Franţei

Eiffel  Turnul Eiffel a fost “construit” de un prahovean/ sursă foto TVL.ro

Turnul Eiffel a fost “construit” de un prahovean

Faimosul Turn Eiffel din Paris, există astăzi datorită unui prahovean, foarte puţin cunoscut în România. Structura a fost construită între anii 1887-1889.

În acelaşi an, când lucrările au fost finalizate, a fost publicat şi un studiu despre turn. Gustave Eiffel a făcut atunci o dezvăluire fenomenală. Acesta a explicat în studiu că structura nu ar fi putut fi înâlţată atât de repede fără ajutorul unui sistem tehnic inventat de inginerul prahovean Gheorghe Pănculescu. 

Proiect ingineresc revoluţionar al prahoveanului a ajutat la ridicarea turnului Eiffel în timpul record de numai doi ani şi patru luni.

Cine este inginerul prahovean Gheorghe Pănculescu

Gheorghe Pănculescu a fost un inginer român născut în Vălenii de Munte, județul Prahova. Este cunoscut în special pentru invențiile sale din domeniul rezistenței materialelor și inovația aplicată în construcția căii ferate Ploiești – Predeal.

În anul 1869, Pănculescu, ca absolvent al Politehnicii din Zurich, i-a fost recomandat lui Eiffel de către Vasile Alecsandri. La început, Eiffel l-a angajat în cadrul întreprinderii pe care o conducea. 10 ani mai târziu francezul a venit la Ploieşti după Gheorghe Pănculescu pentru că fusese împresionat de planurile pentru executarea drumului feroviar Predeal-Ploieşti. I-a vorbit atunci despre proiectul măreţ ce avea să se transforme în simbolul Franţei. Discuţiile au fost purtate în casa lui Iorga de la Văleni şi de la prezentarea tehnicii sale la construcţia propri-zisă a fost doar un pas.

CITEŞTE ŞI https://republikanews.ro/?s=rapa+diavolului

Pănculescu i-a prezentat tehnica sa la faţa locului, mai precis pe două căruţe. Pus în aplicare, proiectul lui Pănculescu a dus la monumentala construcţie. Specialiştii vremii au fost chiar uimiţi de rapiditatea prin care, cu ajutorul a 300 de muncitori, au fost montate mai bine de 12.000 de subansamble în timpul record, au notat cei de la identitatea.ro

Turnul Eiffel măsoară 324 m înălțime şi o greutate de peste 10.000 de tone.

Pentru mai multe ştiri, vizitaţi site-ul republikanews.ro

 

sponsor

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here