Salariaţii CJ Prahova primesc astăzi cea mai grea lovitură. Concedieri în masă!

cautam-reporteri-republikanews

Salariaţii CJ Prahova primesc cea mai grea lovitură pentru că în şedinţa de Consiliu Judeţean de astăzi există un proiect de hotărâre care vizează reduceri de personal. Concret, se intenţionează ca din aparatul de specialitate al CJ Prahova, din cele 247 de persoane, să fie concedite 101 salariați. Se va face astfel o economie de 120 de miliarde de lei pe an, plus că se va eficientiza și mai bine aparatul administrativ, crede presedintele CJ Prahova.

Salariaţii care sunt pe punctul de a rămâne fără un loc de muncă, în prag de iarnă, şi în plină pandemie de coronavirus, când locurile de muncă sunt greu de găsit sunt disperaţi.

just insolv sprl

Vezi şi https://republikanews.ro/furturile-de-motorina-o…/

Vezi şi https://republikanews.ro/cererea-de-finantare-pentru-un…/

Scrisoare deschisă

Salariaţii CJ Prahovaau întocmit o scrisoare deschisă prin care explică faptul că măsura nu are nimic în comun cu economia la bugetul CJ Prahova

Redăm integral conţinutul scrisorii deschise:

” Noi, salariații Consiliului Județean Prahova, precum și ai instituțiilor subordonate, funcționari publici și personal contractual, în urma publicării proiectului de hotărâre privind reorganizarea și stabilirea numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Prahova și aprobarea organigramei, a statului de funcții și a regulamentului de organizare și funcționare ale acestuia – inițiat de domnul Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, dar și a declarațiilor președintelui privind desființarea Direcției Județene de Pază și a Direcției Județene de Protecția Plantelor și de Întreținere a Drumurilor Județene Prahova, vă supunem atenției următoarele aspecte: 

  • Președintele ales al Consiliului Județean Prahova, domnul Iulian Dumitrescu, a concluzionat, după o săptămână de la depunerea jurământului, că a “găsit, la Consiliul Județean Prahova, o structură plafonată, fără chef de muncă, fără o cultură a obiectivelor, plină de pile de partid, așa că actuala structură n-ar face decât ca ceea ce ne-am propus ca obiective și ceea ce așteaptă oamenii care ne-au votat să se ducă de râpă”, toate acestea fără o evaluare a performanțelor profesionale ale funcționarilor publici și a personalului contractual, contrar declarației președintelui de pe pagina oficială de facebook a acestuia: ”După evaluarea aparatului propriu și a direcțiilor Consiliului Județean Prahova, am decis să propun aleșilor județeni o nouă organigramă, construită pe principiile eficienței, meritocrației și responsabilității.” 
  • Președintele Consiliului Județean Prahova a ales ca modalitate de a comunica salariaților modificările pe care dorește să le pună în aplicare prin intermediul platformelor de comunicare online și a presei. Acesta a susținut o declarație de presă pe această temă, după numai opt zile lucrătoare de la momentul depunerii jurământului, la data de 23 octombrie 2020, ziua în care a avut loc Ceremonia de constituire a Consiliului Județean Prahova. 
  • Prin faptul că noua conducere dorește reducerea a 101 posturi din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean, desființarea Direcției Județene de Pază, care are în prezent 159 de posturi, precum și a Direcției Județene de Protecția Plantelor și de Întreținere a Drumurilor Județene Prahova, care are în prezent 55 de posturi, considerăm că motivele nu țin de îmbunătățirea situației financiare a Consiliului Județean Prahova. Pentru a întări afirmația noastră cu privire la situația financiară, vă supunem atenției faptul că, pe de o parte, economia la bugetul Consiliului Județean cu salariile, pentru o perioadă de patru ani, reprezintă aproximativ 1% din bugetul Consiliului Județean pentru aceeași perioadă, iar pe de altă parte nu s-au avut în vedere cheltuielile cu indemnizația de șomaj, cele pentru sănătatea personalului afectat, cele pentru protecția copiilor rămași fără sprijinul financiar al mamei sau al tatălui. 
     
  • Astfel, un număr de 315 salariați, în această perioadă de pandemie, în prag de sărbători, în plină iarnă, vor rămâne șomeri, contrar declarațiilor președintelui Consiliului Județean Prahova, domnul Iulian Dumitrescu, conform căruia ”Prahova pe primul loc” însemnă și crearea de ”noi locuri de muncă”. Cât despre cei ce vor rămâne în structura aparatului de specialitate, există posibilitatea ca după 6 luni să aibă parte de o nouă modificare a organigramei și a statului de funcții. 
     
  • În perioada în care incertitudinea menținerii locului de muncă planează asupra fiecărui angajat al Consiliului Județean Prahova, există persoane proaspăt angajate, atât pe funcții de conducere, cât și pe funcții de execuție! Unde este justiția unor astfel de demersuri? De ce se fac angajări și sunt aduși prin transfer oameni din afara instituției și chiar a județului Prahova, într-o perioadă în care funcționarii instituției se tem pentru locurile lor de muncă? 

    Cu privire la externalizarea anumitor servicii din cadrul aparatului de specialitate, menționăm că, în scenariul de securitate la incendiu pentru Palatul Administrativ, este prevăzută asigurarea unui serviciu propriu de pompieri, conform normativului OMAI 75, anexă, art. 37, lit. g. Prin urmare, trebuie avut în vedere atât cadrul legislativ, cât și o evaluare corectă din punct de vedere financiar a acestor servicii.  

    Mulți dintre dumneavoastră, probabil că nu ați fost informați întocmai despre activitatea serviciilor, compartimentelor, birourilor din actuala organigramă/ stat de funcții, implicit a fiecărui funcționar public/ personal contractual în parte, neținându-se cont că activitatea se desfășoară respectându-se legislația în vigoare, fără a fi făcută o evaluare a acestora potrivit sarcinilor prevăzute în fișele de post.  

    Avem convingerea că decizia dumneavoastră va avea la bază, în primul rând, natura legală a acestui proiect de hotărâre, dar și latura socială, umană. 

    Doamnelor și domnilor consilieri județeni ai Consiliului Județean Prahova, fiți alături de prahoveni, luați deciziile cu bună-credință și faceți tot ceea ce stă în puterile și priceperea dumneavoastră pentru binele locuitorilor județului Prahova! 

    Așa să ne ajute Dumnezeu! 

    Funcționari publici și personal contractual, 
     
  • Aparatul de specialitate al Consiliului Județean Prahova 
  • Direcția Județeană de Pază 
  • Direcția Județeană de Protecția Plantelor și de Întreținere a Drumurilor Județene Prahova ” se încheie scrisoarea.

Vom reveni

UPDATE

Vezi AICI


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here