România are în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) proiecte care vizează dezvoltarea infrastructurii naționale pentru carburanți alternativi destinați vehiculelor rutiere, cu accent pe instalarea a cel puțin 30.000 de puncte de reîncărcare până la jumătatea anului 2026, a declarat miercuri comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, în cadrul unui eveniment dedicat mobilității sustenabile, potrivit Agerpres.
În cadrul PNRR, există planuri de extindere a infrastructurii de carburanți alternativi pentru vehiculele rutiere, inclusiv proiecte menite să asigure cel puțin 30.000 de puncte de reîncărcare până la mijlocul anului 2026. Vălean a subliniat importanța menținerii și dezvoltării alternativelor lichide sustenabile pentru combustibili, precum și necesitatea unor biocarburanți diversificați, în concordanță cu viitoarele definiții ale combustibililor alternativi sustenabili propuse de Comisia Europeană.
Comisarul european a adăugat că la sfârșitul actualului ciclu european, Comisia Europeană ar putea aloca fonduri în valoare de un miliard de euro pentru România, exclusiv din instrumentul financiar Connecting Europe Facility. Adina Vălean a subliniat că România, printr-un grup de lucru dedicat la nivel înalt, a obținut performanțe notabile în atragerea de fonduri pentru investiții și ar putea beneficia de finanțări substanțiale din acest instrument financiar pentru a satisface necesitățile infrastructurii de transport.
Ea a menționat că în prezent, România dispune de aproximativ 12 miliarde de euro pentru proiecte de transport, acoperind domenii precum infrastructura clasică, soluții inovatoare în logistică și facilități digitale pentru transportul de marfă și pasageri. Adina Vălean a subliniat, de asemenea, că fondurile europene nu se adresează doar infrastructurii convenționale, ci susțin și proiecte inovatoare, inclusiv pentru stații de reîncărcare a vehiculelor electrice, menționând că România a depus deja cinci proiecte în acest sens.