logo
RNTV Live

11 firme ROMÂNEȘTI lucrează pe tronsonul Ploiești-Pașcani al autostrăzii A7

OGUyZDZiZTAwNzU5NGYxMWM0ZTM4ZmZjMDliOGNm.thumb
Ștefan Petre

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a vorbit duminică despre lucrările pe autostrada A7, dezvăluind că, pe tronsonul Ploiești-Pașcani, 11 din 13 contracte aparţin unor companii românești.

În cadrul emisiunii „În fața ta” de la Digi24, Grindeanu s-a declarat mulțumit de ritmul construcțiilor de pe șantierul respectiv:

„Pe PNRR, pe bună dreptate, aţi ridicat o îngrijorare legată de A7. Lucrurile au mers într-o viteză de care mă consider mulţumit. Există un singur contract – şi zilele acestea este termen în instanţă pe A7 – şi din cele 13 contracte, odată cu terminarea acestuia de care aminteam, se vor închide toate. Din 13 contracte de la Ploieşti la Paşcani, 11 sunt contracte cu companii româneşti. Dacă vorbim de această companie românească, are în gestiune undeva la 450 de kilometri de autostradă şi drum expres, astăzi. Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru. E o provocare, până acum şi-au ţinut toate graficele, ne-au învăţat să dea mai repede în circulaţie decât termenele. Ne-am obişnuit cu asta.”

Chestionat cu privire la întârzierile de pe lotul Ploieşti-Buzău, Grindeanu explică:

„Din păcate, mai sunt şi companii care nu sunt venite acum, în ultimii ani, care au venit de la început în România. Sunt firme străine care se ţin foarte bine de termene, ca să nu fiu greşit înţeles. S-a dat în decembrie Sibiu-Boiţa, trebuia să se dea în circulaţie în această perioadă. PORR a lucrat acolo, o companie austriacă. Nu e un caz singular această companie. Sunt companii străine sau româneşti care înţeleg, cum sunt companii străine sau româneşti care nu înţeleg. Sunt unii care au venit de vreo 10-15 ani în România care, dacă au 100 de ingineri, trebuie să aibă şi 100 de avocaţi care să vină după ei şi care să speculeze orice abatere cât de mică. Un şantier nu e o farmacie. Încet-încet, parte dintre ei au dispărut. Am şi reziliat contracte.”

Ministrul a vorbit de asemenea despre certificatele negative, valabile la nivel de Uniune Europeană:

„Da, şi sunt foarte atenţi (n.r. constructorii) legat de aceste avize negative, fiindcă, dacă e vorba de unul negativ, e valabil la nivel de Uniune Europeană. Depinde de legislaţia de la ţară la ţară, dar nu are cum, în Italia, de exemplu, să nu se ţină cont de certificat negativ primit în România pe un proiect pe fonduri europene. Vă dau un exemplu, compania Tirrena Scavi, care a avut contracte pe centura Timişoarei, lotul 1 de la Craiova la Piteşti şi legătura pe centura Bucureşti DN2 – A2. Am reziliat toate cele trei contractele. Rolul unui ministru nu e să rupă contracte în faţa camerelor de luat vederi, eu mi-aş dori să fiu în situaţia să nu reziliez niciun contract. Din punctul meu de vedere, e mai multă ordine odată cu schimbarea acestei legi.”

Sursă: Digi24

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor