logo
RNTV Live

Ordonanța de Urgență care permite furnizarea de servicii publice prin sistem electronic pentru înmatricularea vehiculelor a fost aprobată

sursă foto Capital
Tudor Teodora

Ordonanţa de Urgenţă care permite furnizarea de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor în România a fost aprobată de Guvern în ședința de miercuri.

„Actul normativ aprobat astăzi creează cadrul legal pentru conceperea, operaţionalizarea şi gestionarea unei aplicaţii prin care cetăţenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înmatriculare”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), potrivit Agerpres.

Aplicaţia va fi gestionată de Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări din MAI şi va permite cetăţenilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului şi, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulaţie, precum şi declarare fiscală sau radiere din evidenţele fiscale.

„Procesul de debirocratizare a procedurii de înmatriculare a vehiculelor, prin oferirea posibilităţii efectuării acestor operaţiuni în regim online reprezintă un progres major pentru simplificarea relaţiei dintre cetăţeni şi instituţiile publice. 

Continuăm, prin ordonanţa de urgenţă adoptată astăzi, amplul proces de modernizare şi eficientizare a serviciilor oferite cetăţenilor. Posibilitatea de a înmatricula sau radia online un vehicul reprezintă scutirea de drumuri, la mai multe instituţii, pentru peste un milion şi jumătate de cetăţeni, care solicită aceste proceduri anual”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

Potrivit ministrului, această măsură „este un nou pas spre normalitate”, confirmată şi de succesul de care se bucură în rândul cetăţenilor români celelalte proiecte de digitalizare implementate la nivelul MAI: eliberarea online a certificatului de cazier judiciar, accesarea online a istoricului sancţiunilor auto, programarea prin intermediul platformei hub.mai.gov.ro pentru eliberarea paşaportului, obţinerea avizelor pentru construcţii şi amenajarea teritoriului în format online.

În anul 2022 au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate) şi au fost efectuate 167.847 operaţiuni de radiere.

Aplicaţia este programată să devină operaţională în cursul acestui an.

„Oferirea posibilităţii ca procedurile de înmatriculare şi radiere a vehiculelor să fie realizate online este al cincilea mare proiect de digitalizare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în perioada 2022-2023. MAI a creat şi gestionează platforma online hub.mai.gov.ro, destinată special eficientizării relaţiei cu cetăţenii”, arată sursa citată.

Din luna februarie şi până în prezent, platforma hub.mai.gov.ro a înregistrat peste 1.155.000 de accesări, fiind create peste 145.000 de conturi de utilizator.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

romsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor