În ciuda traficului infernal din Brașov în anul 2000, orașul s-a transformat într-un loc unde circulația este foarte bună la orele de vârf, în special în zonele centrale
Expertul în conducere defensivă explică faptul că Brașovul nu se confruntă cu ambuteiaje în trafic la orele de vârf datorită unor investiții inteligente în infrastructură rutieră. În anii 2003-2004, Consiliul Județean a finanțat un proiect de sistematizare a orașului, condus de șeful Direcției Tehnice de atunci, Attila Radnoti. Acesta a propus înlocuirea intersecțiilor cu semafoare cu sensuri giratorii, iar în următorii ani intersecțiile au fost transformate, chiar dacă inițial mulți erau nemulțumiți de schimbare. Rezultatul final a fost o sistematizare eficientă a orașului, care a contribuit la fluidizarea traficului.
Practic, Centrul Civic al Brașovului s-a transformat într-un uriaș sens giratoriu, iar multe străzi din oraș au devenit cu sens unic, în special în cartiere. Deși aglomerația s-a mutat în zonele periferice ale orașului, circulația în zona centrală este mult mai bună decât în alte orașe mari.
De asemenea, autoritățile locale au intervenit și în problema traficului greu, inițiind construirea unei șosele de centură. Chiar dacă inițial s-au folosit fonduri locale, Guvernul a contribuit ulterior la finanțarea acestui proiect, ceea ce a dus la scăderea traficului în oraș.
Expertul subliniază importanța liderilor politici care să își asume decizii și să acționeze în interesul comunității, indiferent de eventualele reacții negative. Acest lucru s-a întâmplat în Brașov, unde autoritățile au luat măsuri eficiente pentru îmbunătățirea traficului, în ciuda potențialelor critici. Comparativ cu alte orașe, unde lipsa de coerență și decizii slabe au dus la aglomerarea traficului și la stresul în rândul șoferilor, Brașovul reprezintă un exemplu de succes în gestionarea traficului urban.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews