OMV Petrom este pregătit pentru a face față virusului COVID-19 și noului context de piață
Prin intermediul unui comunicat de presă, OMW Petrom anunţă că este pregătit pentru a face față virusului COVID-19 și noului context de piață
„OMV Petrom este pregătit pentru a face față virusului COVID-19 și noului context de piață
- Măsuri specifice au fost implementate pentru a asigura furnizarea de energie și pentru a proteja angajații și clienții
- Experiență dovedită în gestionarea impactului cauzat de crize globale; model de business integrat și o organizație mai agilă; eforturi sporite pentru reducerea impactului financiar
OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud Est, a implementat o serie de măsuri pentru a asigura buna desfășurare a activităților și pentru a proteja sănătatea angajaților și clienților, susținând efortul autorităților și al populației de a combate răspândirea coronavirusului COVID-19.
Christina Verchere, CEO OMV Petrom: “Ne confruntăm cu o situație globală fără precedent, care necesită un răspuns rapid și ferm din partea oamenilor, a companiilor și a autorităților. Ne-am mobilizat echipele și lucrăm îndeaproape cu autoritățile pentru a asigura energia de care țara are nevoie, implementând în același timp măsuri adecvate pentru sănătatea angajaților și clienților noștri.”
Pentru a asigura furnizarea de energie, am activat Planul pentru Continuarea Activității, care prevede măsuri specifice pentru asigurarea continuității operațiunilor noastre esențiale, ținând cont de etapele diferite ale situației generate de coronavirus. O echipă de management special desemnată monitorizează zilnic situația și lucrează intens să țină sub control impactul asupra operațiunilor și al infrastructurii critice. Activitatea în zonele de producție din Upstream, în rafinărie și în centrala electrică a fost organizată astfel încât să asigure continuitatea operațiunilor, implementând în același timp măsurile impuse de autorități.
Pentru protejarea angajaților și clienților noștri, am implementat lucrul de acasă pentru angajații care pot lucra de la distanță și am flexibilizat programul de lucru. Folosim în mare măsură aplicații online și instrumente video și electronice pentru ședințe și pentru semnarea documentelor, asigurând astfel, pe cât de mult posibil, distanțarea socială.
Toate măsurile recomandate de autorități au fost implementate în stațiile noastre de carburanți, OMV și Petrom, de la măsuri stricte de igienă la mesaje despre prevenție pentru clienți și închiderea temporară a zonelor gastro, furnizând doar produse alimentare la pachet. Angajații din benzinării sunt dotați cu dezinfectanți, mănuși de unică folosință și măști. În plus, compania a suplimentat livrarea de produse în ambele rețele de distribuție pentru a satisface nevoile clienților.
Avem experiență dovedită în gestionarea crizelor, demonstrată de maniera de succes în care ne-am desfășurat activitatea pe perioada crizei economice din 2008-2009 și a crizei prețului petrolului din 2014- 2016. Estimăm că modelul nostru de business integrat, cu rafinăria Petrobrazi pe lanțul valoric al petrolului 1/2 și centrala electrică Brazi pe lanțul valoric al gazelor naturale, va contribui la susținerea rezultatelor noastre financiare.
Cu toate acestea, suntem conștienți că, de data aceasta, ne aflăm în fața unei situații de o dificultate fără precedent, cu un context extrem de nefavorabil al prețului țițeiului, coroborat cu o situație economică în curs de deteriorare, care impune măsuri adecvate și luate la timp pentru a reduce impactul asupra poziției noastre financiare. Prin urmare, vom crește eforturile de prioritizare a investițiilor, de optimizare a portofoliului și de reducere a costurilor, menținându-ne angajamentul pentru siguranță, pentru reducerea amprentei de carbon și pentru crearea de valoare pentru stakeholderii noștri.”, se specifică în comunicatul de presă.
Foto cu caracter ilustrativ