O nouă metodă de înșelăciune în marile lanțuri de supermarketuri: Atenție la gramaj

Theo Tănăsescu
1 Min Read
Sursă foto: Frameworks

De exemplu, prețul untului a crescut din nou, dar de data aceasta cantitatea a fost redusă la jumătate. În loc să fie vândut în ambalaje de 200 de grame, untul este acum împachetat în doar 100 de grame.

Mai mult decât atât, retailerii l-au și scumpit, în așa fel încât să nu își dea seama clienții, informează realitatea.net.

Dacă un pachet de unt costa până acum 7, 10 sau chiar 12 lei, în funcție de producător, acum oamenii sunt nevoiți să plătească între 7 și 8 lei doar pentru jumătate din cantitatea inițială.

Prețuri mai mari la produse cu prețul neplafonat

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, recunoaște faptul că retailerii au crescut prețurile la alte produse pentru a compensa limitarea adaosului comercial la alimentele de bază.

„Dacă te așezi pe salteaua de apă, ea se lasă într-o parte și crește în altă parte. Este ceea ce în economie se numește ‘waterbed effect’”, a declarat președintele Consiliului Concurenței.

Întrebat dacă a observat creșteri de prețuri la alte produse, poate non-alimentare, în această perioadă în care Guvernul a limitat adaosul comercial la anumite alimente de bază, președintele Consiliului Concurenței a spus că da.

Share This Article
Niciun comentariu