Sursă foto: Agrointeligența


Planul de a direcționa exporturile de cereale din Ucraina prin porturile dunărene și prin Portul Constanța, ca urmare a retragerii Rusiei din acordul Mării Negre, reprezintă singura opțiune logică din punct de vedere economic. Cu toate acestea, această soluție nu este una simplă. Pe lângă amenințarea atacurilor cu drone asupra transporturilor și a riscurilor aferente, crima organizată și nivelul de corupție din România constituie obstacole majore în calea depășirii problemelor logistice. Așa cum relatează corespondentul The Guardian din Washington.


În România, remorcherele și împingătoarele sunt controlate de un restrâns cartel local, în timp ce companiile străine au întâmpinat obstacole în a accesa piața, după cum dezvăluie Julian Borger într-un articol apărut miercuri în cotidianul britanic sub titlul „Mină, atacuri cu drone, infracționalitate organizată: Planul de export al cerealelor ucrainene prin porturile dunărene nu se bucură de o soluție simplă”.

„Portul Constanţa ar putea fi extins destul de repede”, a declarat un investitor european citat de Julian Borger. „Există spaţii deschise şi este o zonă de lucru sigură şi există potenţialul de a pune silozuri şi legături feroviare”, a spus investitorul cu care a stat de vorbă jurnalistul. „Sunt discuţii între UE şi Bucureşti cu privire la extinderea portului, dar Constanţa are o problemă cu crima organizată”, a mai spus investitorul, descriind procesul de extindere ca fiind „lent şi corupt”.

După ce metodele tradiționale de cucerire a Ucrainei au eșuat, Rusia a încercat o abordare de război energetic, încercând să paralizeze rețeaua electrică ucraineană și să aducă populația într-o stare de subjugare prin frig. Acum, în urma retragerii din acordul Mării Negre, a declanșat o tactică de război bazată pe alimente. Transformând hrana într-o armă, Rusia a apelat la una dintre cele mai vechi strategii de luptă. În antichitate, armatele ardeau depozitele de grâne ale inamicilor pentru a-i înfometa și a-i sili să se predea. Întrucât Rusia pune sub blocadă porturile din estul Ucrainei, o rută alternativă către vest devine posibilă, dar se confruntă cu obstacole semnificative, potrivit The Guardian.

Mai multe informații găsiți aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *