logo
RNTV Live

FOTO: Trenurile electrice Alstom vor ajunge și la Ploiești

62324041
Ștefan Petre

Primul tren Alstom din cele 37 cumpărate de România va sosi în iulie 2023, în vederea efectuării de teste. Noile trenuri (care au costat jumătate de miliard de euro) vor fi folosite de CFR Călători pe toate rutele, trecând inclusiv prin Gara de Vest Ploiești.

Prima ramă electrică inter-regională (RE-IR) din cele 37 ce urmează să fie produse de Alstom pentru România va ajunge la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cea de-a doua va sosi în luna august, fiind destinată, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă, a anunţat duminică Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), pe pagina sa de Facebook.

ARF anunță că în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă de membri ai proiectului a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom de la Katowice (Polonia). „În cadrul acestei deplasări, reprezentaţii furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă. În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulaţie comercială începând cu anul 2024”

Dotări speciale pentru noile trenuri

Viteza maximă de rulare este de 160 km/h, ramele electrice fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigurând 351 locuri pe scaune.

Unităţile au sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi de o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat, precizează ARF.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat, notează Știrile Pro TV.

Rutele deservite de trenurile Alstom

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria
  • București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor