La capătul a peste 4 ani de contestații și blocaje, Lotul 3 al Autostrăzii București Nord a obținut în sfârșit un constructor. Este vorba de o firmă din China, deși legislația de la noi le interzice chinezilor să participe la licitații publice.

Totuși, explicația oficială este că nu mai e timp de întârzieri și astfel s-a recurs la o soluție extremă.

Într-o postare făcută pe rețeaua de socializare Facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, după 4 ani, a fost semnat contractul pentru execuția Lotului 3 al Inelului de Centură al Capitalei cu o firmă din China, relatează Știrile Pro TV.

Prin acea zonă ar urma să treacă Lotul 3 al Autostrăzii București Nord, care va face legătura înclusiv între Afumați și DN3 Cernica. Pe tot traseul lotului vor fi construite 7 poduri și pasaje, dar și un nod rutier care va face legătura cu DN2, mai scrie sursa citată.

În acest moment, zona de nord a Autostrăzii Zero are patru loturi. Se muncește doar pe Lotul 2, unde contructor este Dorinel Umbrărescu, iar lucrările sunt avansate. În schimb, pe alte loturi, lucrările sunt abia la început, iar Lotul 3 (cu o lungime de 8,5 km) nu era nici măcar contractat.

Suma necesară va fi de 400 de milioane de lei. Chinezii vor avea la dispoziție 30 de luni pentru a realiza construcția.

Este singurul mare contract semnat în România cu un constructor din China, pentru că din primăvara anului 2021 legislația interzice participarea firmelor din țara asiatică la licitațiile publice. Totuși, reprezentanții CNAIR spun că semnarea contractului a fost perfect legală, pentru că firma din China a depus oferta și a câștigat licitația înainte de ieșirea actului normativ dat de guvernanți.

Cristian Pistor, Director General CNAIR: „În 2019, a fost lansată procedura de achiziție publică. În 2020. noi am venit cu un rezultat. Au existat mai multe contestații care au fost depuse. În 2021, Guvernul României a venit cu un act normativ prin care anumite companii din afara UE ar trebui să fie restrâse pe piața europeană, dar, ținând cont că această procedură a fost înainte de actul normativ, toate contestațiile au fost câștigate de firma din China.”

Autostrada de centură care va înconjura Capitala costă 970 de milioane de euro. Banii vin din fonduri europene.

Atunci când acest proiect va fi gata, șoferii vor putea ajunge de la Autostrada A1 la A2 ocolind Bucureștiul. Teoretic, lucrările ar trebui să se termine în 2025, însă cel mai probabil vor fi întârzieri, spun cei de la transporturi.

Sursă: Știrile Pro TV

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *