Figurile celor care ne conduc ne-au devenit atât de familiare încât uităm să ne mai întrebăm cine sunt, de fapt, acești oameni, de unde vin și ce au făcut înainte de a intra în politică și de a decide în numele nostru.
După atâția ani în care trecutul lor a avut rădăcini înfipte adânc în nomenclatura comunistă sau în rețeaua de cadre a Securității, iată-ne intrați într-o nouă paradigmă. E o lume pe care o cunoaștem, care ne-a dat miliardari de carton, moguli de presă sau primari de municipii, dar niciodată n-a ajuns să conducă cu adevărat România. E lumea micilor afaceriști căliți în descurcăreala anilor ’90, cei care îndesau marfă în portbagajul de Dacie sau în remorca de ARO, oameni plecați de jos și puși pe făcut bani prin orice metode, de la comerț cu amănuntul până la acapararea activelor de stat. De aici vine Liviu Dragnea, așa a făcut primii bani și așa și-a croit drum spre o carieră politică.
O Dacie câștigată la loz în plic și un ARO făcut din bucăți
O garnitură de mobilă, câteva bunuri casnice și o Dacie roșie, cumpărată de la o minoră care o câștigase la loz în plic. Aceasta este averea cu care Liviu Dragnea a intrat în afaceri și pe care el însuși a declarat-o la Registrul Comerțului Olt, unde s-a prezentat împreună cu asociatul său Petcu Vasilică. Era august 1990 și Liviu Dragnea avea 27 de ani.
În 1987 terminase Facultatea de Transporturi Auto din Politehnica București, iar Revoluția îl prinsese făcând naveta între Giuvărăști și Corabia, unde lucra ca inginer stagiar (într-o secție auto aparținând Întreprinderii de Utilaj, Grâu şi Transport pentru Construcţii Craiova). Giuvărăști – satul de baștină al soției Bombonica – este o comună situată la granița dintre județele Olt și Teleorman. Nu se mai știe cum a prins Dragnea drag de Bombonica, dar la 6 august 1988 au făcut nuntă iar el a rămas, cum se zice în Teleorman, „la muiere-n casă“.
Continuarea ao puteți accesa aici: