În perioada pandemiei, autoritățile române au investit peste 50 de milioane de euro în achiziția de tablete pentru școlile din țară. Cu toate acestea, majoritatea acestor dispozitive au fost returnate și puse deoparte după terminarea școlii online, fără a mai fi utilizate la orele de curs.

În Iași, de exemplu, au fost distribuite 20.000 de tablete, dintre care 200 au fost defecte din start. Reparația acestor dispozitive nu a fost inclusă în bugetele școlilor, iar multe dintre ele au ajuns să fie întoarse în inventar. Un părinte a relatat cum a primit o tabletă, dar nu a reușit să se conecteze niciodată la internet și a fost nevoit să o returneze fără a o folosi.

În plus, din frica de a nu deteriora echipamentele în vacanță, alte mii de tablete au fost depozitate, rămânând nefolosite. Cu toate acestea, acum elevii sunt anunțați că vor susține teste online, iar părinții trebuie să găsească soluții alternative pentru a le oferi dispozitive conectate la internet.

În total, Guvernul a achiziționat 250.000 de tablete, iar primăriile locale au adăugat peste 100.000 de echipamente, reprezentând o investiție de aproximativ un sfert de miliard de lei. Din păcate, majoritatea acestor tablete nu au fost utilizate decât pentru o perioadă scurtă, după care au devenit inutile din cauza expirării abonamentelor de internet și a uzurii fizice.

Ministerul Educației a cedat proprietatea echipamentelor către școli, iar unele instituții au decis să le ofere elevilor, însă utilizarea acestora depinde de implicarea profesorilor. În timp ce unele școli continuă să folosească tehnologia în procesul educațional, mulți elevi, precum Nora, care este în clasa a patra, au rămas fără acces constant la echipamentele necesare studiului.

Cristinel Andone, directorul Școlii „Elena Văcărescu”, a menționat că tabletele rămân în custodia elevilor și că școala a achiziționat recent 70 de tablete suplimentare pentru a răspunde nevoilor educaționale. Aceasta subliniază o problemă sistemică în utilizarea echipamentelor digitale în educația românească, unde investițiile nu se transformă întotdeauna în rezultate vizibile în clasă.

Sursă: Pro TV