Live Admins

Camera Deputaților a adoptat un proiect de modificare a Legii 62/2019 privind activitatea consulară pentru a spori digitalizarea serviciilor consulare.

„Cererea de servicii consulare se depune personal sau, după caz, se transmite în format electronic. În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea titularului cererii, documentele eliberate în cadrul activităţii consulare se ridică personal sau, după caz, se expediază prin servicii de curierat, cu suportarea cheltuielilor de expediţie de către solicitanţi ori se transmit în format electronic, după ce au fost emise şi semnate cu semnătură electronică calificată”, arată proiectul de lege.

„Sistemul informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetăţeni, prin care sunt procesate cererile de servicii consulare, se înregistrează cetăţenii români aflaţi în străinătate, se procesează şi se centralizează evaluările, sugestiile şi propunerile venite de la cetăţeni, se poartă corespondenţa interinstituţională, se ţine evidenţa cazurilor de asistenţă şi protecţie consulară, se emit şi se eliberează, după caz, documente specifice”, se mai precizează în proiectul de lege.

Conform proiectului, ordinul emis de ministrul Afacerilor Externe în conformitate cu articolul 26, alineatul (5) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară, împreună cu modificările ulterioare și cele aduse prin legea prezentă, trebuie să fie emis în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a acestei legi. Acest ordin este parte a eforturilor de a extinde accesul online al românilor din străinătate la serviciile consulare.


Pe 13 noiembrie, proiectul a fost adoptat de Senat în calitate de prim for sesizat, iar votul Camerei a fost decizional. Ca urmare, legea urmează să fie promulgată.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *