Lucrările pentru Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni încep în noiembrie 2023.
Lucrările pentru construirea primei secțiuni a Magistralei de Metrou M6, care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, vor începe în luna noiembrie, conform declarației Secretarului General al Ministerului Transporturilor, Mariana Ioniță. Termenul estimat inițial era mai-iunie, dar sosirea utilajelor de foraj (cunoscute sub numele de cârtițe TBM) în România a avut loc abia în septembrie. Proiectul a întâmpinat dificultăți în obținerea avizelor necesare, dar contractul cu Asocierea de constructori Alsim Alarko-Makyol a fost semnat în martie 2022. Durata de execuție a contractului pentru primele șase stații și galerii (tuneluri) este de 3 ani, iar componenta de arhitectură, șină și instalații va face obiectul unui alt contract.
Magistrala de Metrou M6, care se întinde de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni, este programată să fie inaugurată în 2027, conform directorului general Metrorex, Mariana Miclăuș.
Primul utilaj de foraj (TBM) va fi introdus în subteran în zona Băneasa (stația Tokyo). Mariana Ioniță a subliniat că, deși locuiește în nordul Capitalei și va fi afectată de lucrări, este important că proiectul va începe în acest an. Primele două utilaje au ajuns în România, iar constructorii se pregătesc pentru racordarea la rețeaua electrică. Proiectul este complex și a necesitat eforturi considerabile pentru a depăși birocrația, mai ales din cauza numeroaselor rețele de utilități din zona urbană a Bucureștiului.
Contractul pentru lotul 1, care se întinde de la 1 Mai la Tokyo, are toate aprobările necesare, iar lucrările vor începe în noiembrie. Utilajul de foraj este compus din 28 de piese, cântărește 726 de tone și are un diametru de 6,57 metri.
Pentru lotul 2, care acoperă traseul de la Băneasa la Otopeni, contractul cu Asocierea Gulermak-Somet este în faza de proiectare. Contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei și include structura stațiilor și tunelurile, fără finisaje sau instalații. Secțiunea 2, care se întinde de la Tokyo la Aeroportul Henri Coandă, include 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.
Metrorex a desemnat asocierea Gulermak-Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie. Contractul este finanțat dintr-un credit acordat de Banca Japoniei în 2010 și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații. Somet este unul dintre constructorii români care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 Berceni-Pipera.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.