De-a lungul a 35 de ani, continuăm să căutăm formula câștigătoare pentru reforma în educație. Mai multe voci autorizate în domeniu propun diverse modele de învățare, în locul unei curricule bătute în cuie

De la educație la învățare. Acesta este drumul pe care România trebuie să-l parcurgă pentru a ieși din criza sistemică. La această provocare, cei mai importanți lideri mondiali din domeniul educației vin în București pentru a prezenta modele educaționale de succes. Printre aceștia se numără Sugata Mitra, profesor cu zeci de invenții în științe cognitive și tehnologie, și Peter Senge de la MIT, doar doi dintre cei opt experți de talie mondială care își vor prezenta soluțiile.

Radu Szekely, fost secretar de stat în Ministerul Educației, aduce în discuție Inquiry school din Statele Unite, un model în care transferul de cunoștințe nu se face unidirecțional, de la profesor la elev. În acest model, copiii primesc întrebări socratice și trebuie să găsească răspunsurile, iar învățarea se naște din dialogul dintre ei, nu prin simpla transmisie de informații. Astfel, se plăsmuiesc diverse modele de învățare, în locul unei singure curricule bătute în cuie, și trebuie să fim deschiși să le acceptăm și să le integrăm.

Mădălina Iacob, reporter la Observator, prezintă o sală de clasă virtuală în care profesorii pot crea elemente spectaculoase pentru a capta atenția elevilor la curs. Experții străini susțin utilizarea inteligenței artificiale și a altor resurse digitale de către dascăli pentru ca noile generații să învețe cursurile într-un mod mai atractiv.

Inclusiv platformele sociale precum TikTok pot fi integrate în programul educațional, dar cu atenție sporită, conform Elenei Lotrean, director la Finish Teacher Training Center. Acestea pot fi utilizate pentru generarea de procese de învățare, nu doar pentru divertisment. Tehnologia poate fi folosită în planificarea lecțiilor, predare, evaluare și administrare.

Schimbarea perspectivei va face diferența, afirmă Liliana Romaniuc de la Asociația Română de Literație. Propune ca 20% din numărul de ore alocat fiecărei discipline să fie la discreția profesorului, permițându-i acestuia să aducă inovație în procesul de învățare, având în vedere că diferența dintre performanțele elevilor din mediile vulnerabile și cele din marile orașe este uriașă.

Aceste idei și propuneri vor fi dezbătute la Conferința Internațională „Dare to Learn” care va avea loc în luna octombrie la București, unde sunt așteptați peste 30 de specialiști în educație pentru a propune cele mai potrivite modele educaționale.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *