Luni, 9 octombrie, reprezintă termenul limită până la care școlile selectate pentru testarea pe teren a metodologiei de monitorizare a segregării școlare sunt încurajate să completeze un chestionar important, conform unei comunicări emise de Ministerul Educației. Acest chestionar conține 6 întrebări și se estimează că poate fi completat în cel mult 15 minute, conform surselor oficiale.

Acest chestionar este parte integrantă a proiectului TSI pentru desegregare școlară, care beneficiază de sprijin și finanțare din partea Uniunii Europene prin intermediul Instrumentului de Suport Tehnic și este pus în aplicare de către UNICEF, în colaborare cu Ministerul Educației și Comisia Europeană. Conform Planului Național de Reformă pentru 2023, proiectul privind segregarea școlară a fost divizat în două componente distincte:

  1. TSI Desegregare – Proiectul TSI pentru Desegregare Școlară (derulat printr-un contract încheiat între DG REFORM și UNICEF);
  2. TSI Guvernanță (derulat printr-un contract încheiat între DG REFORM și OECD).

Pentru componenta desegregare, a avut loc o conferință de lansare și a fost constituită echipa de proiect. Planul Național de Reformă pentru 2023 menționează că asistența tehnică oferită Ministerului Educației de către UNICEF în domeniul desegregării școlare include acțiuni strategice cheie, inclusiv „testarea pilot a metodologiei restrânse și a celei extinse la nivelul învățământului preuniversitar prin intermediul modulului SIIIR dedicat colectării datelor privind segregarea școlară la nivel de elev și unitate școlară pentru aspectele specificate în modulul de suport tehnic Monitorizarea Segregării Școlare (MSS) la secțiunile monitorizare restrânsă și monitorizare extinsă – acțiunea urmează să fie finalizată până la sfârșitul trimestrului III/2023.”

Ministerul Educației a precizat că acest chestionar este adresat „fiecărei structuri școlare (cu personalitate juridică sau arondată), care a fost inclusă în eșantionul dedicat testării pe teren a metodologiei de monitorizare a segregării școlare.” Scopul chestionarului este de a colecta feedback-ul unităților de învățământ cu privire la procesul de monitorizare a segregării școlare, conform acelorași surse oficiale.

De asemenea, în informare se menționează că „un singur chestionar trebuie completat pentru fiecare structură școlară (în cazul în care unitatea școlară cu personalitate juridică are mai multe structuri școlare, trebuie să se completeze un chestionar pentru fiecare structură școlară).

Cu toate acestea, este recomandabil ca întrebările să fie răspunse după consultarea tuturor angajaților școlii care au participat la procesul de identificare, colectare și raportare a datelor în cadrul SIIIR.”

Sursă: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *