Recalcularea pensiilor a intrat în atenția Consiliului Concurenței. Astfel, se investighează acuzațiile conform cărora firmele de arhivare ar fi indus în eroare pensionarii, determinându-i să plătească sume semnificative pentru documentația necesară pentru a verifica posibile alte venituri, cum ar fi sporuri sau prime

“Am fost sesizaţi de Ministerul Muncii că cei care încearcă să-şi schimbe documentele pentru recalcularea pensiilor plătesc uneori tarife foarte mari la firmele de arhivare. Analizând situaţia, am constatat că, deşi legea spune că tarifele maximale trebuie să fie aprobate de stat, de Casa de Pensii, în fapt, aceste tarife maximale erau puse de asociaţia firmelor respective. Asta ne ridică două semne de întrebare. Dacă nu cumva, în cadrul discutiilor dintre aceste firme, a avut loc un schimb de informaţii care ar trebui să fie confidenţiale.

Este suspiciunea pe care o analizăm în momentul de faţă. Ştiu că tarifele pot să ajungă la mii de lei pentru obţinerea documentaţiei respective. Vă daţi seamna cât de mare poate fi creşterea de pensii pe care poţi să o obţii din recalculare, care să merite să dai mii de lei pe documentaţiile respective. Ne uităm cum au schimbat informaţiile aceste companii. Ar trebui să găsim o soluţie rapidă pentru a remedia problema. Investigaţia noastră e de durată, 1-2 ani. Vom încerca să găsim şi o soluţie pe termen scurt, ca oamenii să nu plătească tarife excesive” a declarat pentru Observator Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. 

Consiliul Concurenței a declanșat marți o investigație privind o posibilă înțelegere pentru fixarea prețurilor între companiile care furnizează servicii arhivistice pentru eliberarea documentelor necesare recalculării pensiilor. Autoritatea de concurență a identificat indicii că mai multe companii ar fi coordonat comportamentul comercial prin acces la informații sensibile, cum ar fi tarifele, cheltuielile indirecte și marjele de profit, având implicarea Patronatului Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România (PIAFER).

Investigația a fost demarată pe baza unor informații primite de la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. În acest context, au avut loc inspecții inopinate la sediile PIAFER și ale următoarelor companii: Arhivatorul CBMS SRL, Danielle Digital SRL, Viltehnica SRL, Stefadina Comserv SRL, Uberum SRL, SDA – Servicii De Depozitare Şi Arhivare SRL și Global Archive Management SRL.

Curtea de Apel București a autorizat efectuarea acestor inspecții inopinate, justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate. Este important de menționat că efectuarea inspecțiilor nu implică o prejudecată asupra vinovăției companiilor investigate.

În cazul în care Consiliul Concurenței va constata încălcări ale regulilor de concurență, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra lor de afaceri.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews