La patru luni de la inaugurare are probleme cu asfaltul acesta s-a vălurit, iar pe alocuri s-a desprins. Are și infiltrații în camerele de vizitare ale pilonilor. Constructorul este obligat să vină rapid cu o soluție

Compania Națională de Drumuri (CNAIR) pune vina pe constructor, consorțiul italiano-japonez Webuild-IHI Infrastructure Systems, acuzându-l că nu a respectat rețeta specificată. În replică, constructorul afirmă că rețeta pentru asfalt a fost urmată cu strictețe și că compoziția asfaltului este conform cerințelor beneficiarului.

Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat oficial pe 6 iulie 2023, după cinci ani de lucrări de proiectare și execuție, cu o lungime de aproape 2 kilometri, se confruntă cu probleme grave la structura sa. Raportul trimis de Compania de Drumuri (CNAIR) către constructor (WeBuild) și consultant (Metroul SA) indică o serie de probleme, printre care discontinuități în betonarea șanțului de la bazinul de retenție, erodări ale casiurilor de pe taluz și sub rigola triunghiulară, precum și dizlocări și prăbușiri în taluzul drumului, formând gropi cu adâncime de trei metri.

Cea mai gravă problemă semnalată de ingineri este legată de rețeaua pluvială principală, care prezintă discontinuități în zona lirei orizontale din segmentul de tablier SJ14. Un inginer specialist din cadrul CNAIR a avertizat că există, în interiorul tablierului metalic, o cantitate semnificativă de apă, între 200 și 600 de metri cubi, generând probleme serioase de durabilitate și stabilitate structurală.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *