sursa foto romania tv

Profesorii cer o lege care să-i apere de violența din școli:” „Sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți”

Dascălii vor să fie protejaţi în şcoli. Itaă de ce, reprezentanţii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ cer schimbarea legislaţiei astfel încât aceştia să fie protejaţi de actle de violenţă tot mai dese din şcoli. Sindicaliştii susţtin că dascălii „sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți”.

Nu trebui uitat ultimul act de acest gen, extrem de violent , care s-a petrecut la Ploieşti. Este vorba despre cazul profesoarei de la Colegiul „Spiru Harte” care a fost înjunghiată în faţa cancelariei de un fost elev.

Astfel, un proiect de lege cerut Senatului de Federația Sindicatelor Libere din Invățământ prevede că ″personalul didactic beneficiază de protecția acordată celor cu funcții de autoritate publică″⁣, adică se bucură de același statut cu cel al polițiștilor, demnitarilor, medicilor, dacă sunt agresați.

Ce prevede proiectul de lege:
„Personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar beneficiază, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, de protecţia acordată similar funcţiilor de autoritate publică
Art. 2. În aplicarea prevederilor art. 1, personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control se bucură de:
a) respect și considerație față de persoana sa şi față de profesie din partea beneficiarilor primari, secundari şi terţiari ai educaţiei, precum şi din partea celorlalți salariați ai unității;
b) un climat de ordine, disciplină și respect, în timpul desfăşurării actului educaţional în contexte formale, nonformale şi informale;
c) autoritatea de a lua decizii oportune, care să îi permită să mențină un mediu adecvat în timpul procesului de predare-învăţare-evaluare, dar și pe parcursul desfășurării de activități extrașcolare;
d) susținerea părinților sau reprezentanților legali ai beneficiarilor primari ai educației, în realizarea actului educaţional;
e) dreptul de a aplica sancţiuni disciplinare beneficiarilor primari, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ;
f) protecție juridică adecvată pentru îndeplinirea sarcinilor;
g) sprijin și implicare din partea autorităților, inclusiv a celor care au atribuții în domeniul învățământului, pentru asigurarea tratamentului, consideraţiei şi respectului cuvenit funcției, în raport cu importanța socială și sarcinile specifice;
h) beneficiul campaniilor desfăşurate la nivel național și local, de către autoritățile administrației publice, pentru creșterea consideraţiei și prestigiului social”.
Foto cu caracter ilustrativ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *