Foto: Marcel Ciolacu- Facebook

„Prima autostradă cu un tunel a început să fie construită,” a dezvăluit premierul Marcel Ciolacu în timpul inspecției efectuate pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești.

Constructorul Porr a finalizat primii 25 de metri ai primului tunel forat pe o autostradă din România, parte a Secțiunii 4 a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, care are o lungime de 9,86 kilometri. Acesta reprezintă primul tunel aflat în construcție pe o autostradă românească.

Am fost astăzi împreună cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești. Această secțiune a fost ocolită de toate guvernele în ultimii 30 de ani. Acum ritmul este unul foarte bun și încurajator. România trebuie să aibă o autostradă de la Constanța la Nădlac. Și va avea! – a postat Marcel Ciolacu pe facebook.

  •  Cred că este prima străpungere după perioada comunistă şi nu este o lucrare întinsă, dar foarte dificilă. Aceste trei tronsoane de la Piteşti spre Sibiu, care sunt încă în lucru, au fost ocolite de toţi miniştrii Transporturilor de 30 şi ceva de ani. E primul ministru care închide de la Nădlac până la Constanţa şi o să închidem la fel din Moldova în Constanţa. E prima oară când avem un plan și acest plan prinde contur. – a declaract premierul Marcel Ciolacu.

Foto: Marcel Ciolacu- Facebook

Autostrada Pitești-Sibiu este împărțită în cinci secțiuni:

  • Secțiunea 1 (Sibiu-Boița) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu) sunt construite de Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET AS, având o lungime totală de 31,33 kilometri și termen de finalizare prevăzut pentru 2028. Aceste două secțiuni conțin 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi variind între 250 și 1590 de metri, precum și un ecoduct.
  • Secțiunea 3 (Cornetu-Țigveni) este construită de asocierea WE BUILD SPA – TANCRAD SRL și se întinde pe o distanță de 37,4 kilometri, cu un termen de finalizare prevăzut pentru 2027. Această secțiune include 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente, două noduri rutiere și un ecoduct.
  • Secțiunea 4 (Țigveni-Curtea de Argeș) este construită de compania PORR, având o lungime de 9,8 kilometri și urmând să fie finalizată în 2027; în prezent, stadiul construcției este de 10,2%.
  • Secțiunea 5 (Curtea de Argeș-Pitești) se întinde pe 30,3 kilometri și este construită de WE BUILD SPA. Progresul fizic al construcției a ajuns la 50,5%, iar termenul de finalizare este stabilit pentru 2025.

Imagini pe sectiuni( Asociatia Pro Infrastructura – facebook)

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *