logo
RNTV Live

Prahova, aproape de o catastrofă! Concluzie șocantă: cum a luat foc vagonul

Secretar de stat reținut pentru șantaj în cazul "trenului-bombă" de la Breaza!
Ciprian Radu

Concluzie șocantă: cum a luat foc vagonul

Prahova a fost aproape de o catastrofă. În orice moment, vagonul cu saci de azotat care a luat foc putea declanșa o deflagrație. Garnitura de tren era compusă din 25 de vagoane. Toate, umplute până la refuz. 

Primul lucru care trebuie subliniat este profesionalismul de care au dat dovadă pompierii prahoveni. Aceștia și-au riscat viața acționând în imediata apropiere a “bombei” de la Breaza, de pe calea ferată. ISU a acționat ca la carte, nu a riscat nimic și a dispus evacuarea populației dincolo de zona de pericol.

CITEȘTE și Zeci de oameni au lăsat tot și au plecat! Imagini de la intervenția pompierilor prahoveni la „bomba” de pe calea ferată

Au fost nu mai puțin de 3.300 de saci. Aproape 2.000 de tone de substanță inflamabilă.

În vagonul care a luat foc, pompierii au găsit trei saci topiți.

Ajungem la cauza incendiului. Potrivit primelor date, scânteile produse la frânare de saboții vagonului au aprins podeaua din lemn! Rețineți, DIN LEMN!

Întrebarea legitimă e următoarea: cum a fost permis transportul unui material atât de periculos la ardere în vagoane cu podea din lemn?

Dacă dați o tură prin galeriile foto de la eveniment publicate de Republika News, veți vedea în hal arată respectivele vagoane. Niște vechituri. Asta explică și cum au ajuns scântei de la roți la podeaua din lemn…

Cineva va trebui să dea explicații.

Garnitura care transporta azotat de amoniu aparține CFR Marfă. Plecase de la Târgu Mureş, cu destinaţia Ploieşti Triaj.

Cum se transformă azotatul în bombă

Îngrăşământul în sine nu este combustibil, dar poate întreţine combustia chiar şi în absenţa aerului.

La cca.170°C se topeşte, descompunându-se relativ lent în amoniac şi acid azotic.

La peste 200 °C descompunerea este rapidă. Și dacă nu se iau măsuri imediate de răcire, reacţia de descompunere poate deveni o reacţie în lanţ. Produşii de descompunere (oxizii de azot) catalizează reacţia care se poate transforma în orice clipă în explozie.

În iunie 2004, un TIR încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu a explodat şi a format în pământ un crater adânc de 6 metri. 18 persoane au murit atunci şi 13 au fost rănite. În trenul de la Breaza se aflau aproape 2.000 de tone. 

Să ne întoarcem însă la cei care făcut ca dezastrul să nu se mai întâmple. 55 de pompieri de la ISU Prahova, un echipaj de la ISU Brașov, altul de la București/Ilfov.

Intervenția a fost catalogată drept una deosebit de dificilă. Dacă nu se acționa cum trebuia, pericolul ar fi fost uriaș.

Felicitări!

 

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor