Noi reglementări: mecanismul de feedback al pacientului în spitalele publice suferă schimbări

shutterstock_1683612004-1200x545_c
Andrei-Vlăduț Gușter

În 2016, Ministerul Sănătății a introdus un sistem în spitalele publice prin care pacienții pot oferi feedback cu privire la eventualele solicitări de bani sau alte recompense din partea personalului medical.

Acest sistem garantează anonimatul pacienților și nu se bazează pe unitățile sanitare pentru prelucrarea datelor. Recent, eficacitatea acestui mecanism a scăzut din cauza unor reglementări noi, determinând Ministerul Sănătății să propună modificări pentru menținerea funcționalității acestuia.

Astfel, conform unui nou ordin al ministrului Sănătății (nr. 3.722/2023) publicat în Monitorul Oficial, Ministerul va notifica automat “autoritățile abilitate” în cazul în care un pacient dintr-un spital public raportează solicitări de bani sau alte recompense din partea personalului medical.

Această măsură este parte a modificărilor aduse ordinului anterior al ministrului Sănătății nr. 1.501/2016, care aprobase implementarea sistemului de feedback al pacientului în spitalele publice. Propunerea pentru acest act normativ a fost prezentată de 360medical.ro în luna septembrie.

În explicarea necesității modificării, autorii actului normativ au menționat: “După analiza funcționării sistemului de feedback al pacientului, am observat că unele cerințe nu pot fi respectate de Ministerul Sănătății din cauza abrogării unor legi la care se făcea referire în ordin, cum ar fi Legea nr. 677/2001 privind protecția datelor cu caracter personal. Aceste aspecte au dus la lipsa de conținut a unor prevederi și la lipsa de competențe a structurilor responsabile pentru investigații privind sesizările, iar unii pacienți nu au răspuns complet la întrebările din Anexa nr. 1.”

“În scopul asigurării aplicării corespunzătoare a obligațiilor Ministerului Sănătății conform Ordinului nr. 1.501/2016 referitor la sistemul de feedback al pacientului, propunem modificarea acestuia”, au adăugat aceștia conform documentului.

Conform noilor reglementări, atunci când un pacient externat dintr-un spital public sau un membru al familiei acestuia răspunde “DA” la întrebarea nr. 8 din Anexa nr. 1 și raportează o solicitare de recompense din partea personalului medical, serviciul de integritate și politici publice din cadrul Ministerului Sănătății trebuie să transmită această informație către “autoritățile abilitate”.

Întrebarea nr. 8 din Anexa nr. 1 sună astfel: “Dacă ați fost solicitați să oferiți bani sau alte recompense personalului medical, doriți să raportați acest lucru?”

De asemenea, modificările includ eliminarea referinței la legea abrogată (Legea nr. 677/2001) și înlocuirea acesteia cu reglementările actuale relevante, cum ar fi Regulamentul nr. 679/2016 referitor la protecția datelor cu caracter personal și legislația asociată acestuia.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

COREP 07 SRL - Firma de constructiiblejoigratielanovacgristotermo-ploiestiromsilvaspalatoria-haroldrompetromparc industrialCabinet veterinareko-angajeazaekond-angajeazasponsor