Sursă foto: edupedu.ro

„Cu cât sunt standardizate mai mult, cu atât testele favorizează învățarea pentru a lua o notă mare, adică memorarea și nu dezvoltarea creativității. Meditatorii îți dau doar rețete. Tu le înveți și le reproduci, pentru a lua o notă cât mai mare la un test. E mult mai important să vedem cum gândește un student sau un elev decât propozițiile pe care le poate memora”, a transmis profesorul Mircea Miclea. 

Cu toate că dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane reprezintă idealul educațional din legea educației din 2011, „există o discordanță majoră între ceea ce este enunțat în lege și ceea ce se practică în realitate ca metodă de evaluare. În realitate, se preferă formularea unor subiecte care sunt ușor de corectat. Nu se pune accentul pe dezvoltarea unei gândiri libere și autonome.”

Efectul acestui tip de standardizare este ca testele nu dezvoltă creativitatea sau abilități.  Elevii învață pentru a lua o notă cât mai mare la un test.

Mircea Miclea: „Cu cât sunt standardizate mai mult, cu atât testele favorizează învățarea pentru a lua o notă mare, adică memorarea și nu dezvoltarea creativității. Meditatorii îți dau doar rețete. Tu înveți rețetele și reproduci rețetele. Poți să iei o notă mare, dar asta nu înseamnă că îți dezvolți creativitatea sau că faci ceea ce trebuie. Asta se numește învățarea pentru a lua o notă cât mai mare la un test.”

Vezi AICI întregul interviu televizat al profesorului.

Sursă: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *