Universitatea Politehnica din Milano spune ca masinile Euro 4 sunt mai putin poluante decat cele Euro 6: pe ce bază declară asta?
In urma scadalului din 2015 cand VW a fost prins de catre americani ca realizat un soft special pentru motoarele TDI care fenteaza ceea ce se inregistreaza la testele anuale, foarte multe tari au decis sa testeze parcul auto.
Astfel, italienii u unul dintre cele mai invechite parcuri auto din Europa. Pe baza acestui fapt, Universitatea Politehnica din Milano a realizat un amplu test cu masini Euro 4, Euro 5 si Euro 6 cu aceelasi numar de km. Scopul testului era de a observa care sunt emisiile reale de noxe.
Inginerii italieni au descoperit ca o masina pe benzina Euro 4 polueaza chiar si cu 26% mai putin CO2 fate de o masina Euro 6. Cea din urmă a fost lăudată de-a lungul timpului ca fiind solutia gasita de UE pentru reducerea poluarii.
Inginerii au aratat ca o masina ECONOMICA chiar daca este Euro 4 emite mult mai putin CO2 si alte noxe decat una Euro 6 de tipul SUV compact pentru ca o masina care consuma mai mult polueaza mai mult.
AUTOLATEST: „Aceeasi situatie este regasita si in zona diesel unde un motor Euro 4 fara DPF are emisii mai mici decat cele ale unui diesel Euro 6 cu DPF pentru ca motorul de generatie mai veche consuma mai putin, deci emite mai putine noxe NOx cat si CO2, iar daca luam in calcul degrarea DPF-urile si OPF-urilor montate pe toate masinile Euro 6 Temp C si D, atunci poluarea reala este mult mai mare pentru masinile moderne. Acest studiu nu arata faptul ca trebuie sa ne cumparam in masa masini vechi Euro 4, ci doar ca masinile moderne “gatuite” de normele Euro 6 sunt mult mai problematice pentru mediu inconjurator, motiv pentru care “inginerii” de la RAR trebuie sa testeze in masa pe sosea masinile Euro 6, nu neaparat pe cele vechi Euro 4 daca sunt in parametrii din fabrica.”
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.