Lucrările la primul tronson al magistralei 6 de metrou, care va face legătura între Capitala României și Aeroportul Henri Coandă, încep în această lună, potrivit Observator

Lucrările pentru primul tronson al Magistralei 6 de metrou au fost atribuite unei asocieri de constructori și proiectanți din Turcia, pentru o valoare de 1,28 miliarde de lei (fără TVA).

Acest tronson, denumit Tokyo – Aeroport Otopeni, va avea o lungime de 7,6 kilometri și va cuprinde 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.

Proiectul este finanțat din surse bugetare și din împrumuturi externe, inclusiv un împrumut de aproximativ 300 de milioane de euro acordat de Japonia. Durata estimată a lucrărilor este de 48 de luni de la emiterea Ordinului de Începere.

Proiectul Magistralei 6 de metrou are o importanță deosebită pentru București și Aeroportul Henri Coandă, facilitând conexiunea rapidă și eficientă între cele două locații. Cu toate că există precedente de întârzieri și probleme în implementarea proiectelor de metrou, oficialii estimează că toate lucrările vor fi finalizate până în 2027.

Această magistrală va aduce avantaje semnificative în ceea ce privește mobilitatea și conexiunile în oraș, reprezentând o opțiune convenabilă pentru călătoriile către și dinspre aeroport.

 Traseul va avea 12 stații, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

  1. Staţia Pajura – în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.
  2. Stația Expoziţiei – în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.
  3. Stația Piața Montreal – de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.
  4. Stația Gara Băneasa – adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.
  5. Stația Aeroportul Băneasa – adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.
  6. Stația Tokyo – de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.
  7. Stația Washington – adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.
  8. Stația Paris – de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.
  9. Stația Bruxelles – de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.
  10. Stația Otopeni – în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.
  11. Stația Ion I. C. Brătianu – în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.
  12. Stația Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *