logo
RNTV Live

Jurnal de călătorie cu trenul CFR: timp pierdut și o mizerie de nedescris

tren-tulcea-constanta-cfrr-calatori-gara
Ștefan Petre

„Am călătorit cu trenul pe ruta Constanța-Tulcea timp de aproximativ patru ore, un traseu care este făcut cu mașina în mai puțin de două ceasuri”, povestește reporterul Adrian Anton pentru Info Sud-Est. Drumul care leagă litoralul românesc de Delta Dunării se parcurge cu un tren plin de coji de semințe aruncate, geamuri care nu se pot deschide la vagoane şi o baie care nu se poate încuia.

Ca să scape de cozile interminabile formate deseori la ghișee, reporterul și-a cumpărat bilet online, prin intermediul aplicației CFR Călători. Doar două trenuri erau disponibile la acel moment, fiind şi singurele care fac legătura dintre cele două oraşe din Dobrogea și între mare și Deltă. Adrian Anton a ales trenul de după-amiaza, cel de la 15:40, urmând să ajungă la Tulcea peste aproximativ patru ore, puțin peste 19:30. 

Gara Constanța i-a lăsat o impresie bună: Ajuns la gară, mă îndrept spre spațiile destinate accesului către peroane. Interiorul gării pare destul de curat, cu tomberoane de gunoi plasate pe margine, fără ambalaje aruncate în voie sau oameni ai străzii care îşi fac veacul pe acolo, aşa cum arăta Gara Constanța până nu demult.

‎Pe linia 2 staționa o locomotivă, care avea atașate două vagoane vechi. Pe tăblița de fier agățată pe ultimul vagon se distinge, printre urmele de rugină şi părți căzute, că ruta este Constanța-Tulcea. M-am urcat, urmând să-mi aleg imediat un compartiment, deoarece locul pe bilet şi vagonul nu sunt precizate.

Abia aici începe aventura reporterului.

Prima problemă de care s-a lovit au fost cojile de semințe aruncate pe jos, prin vagon, dar și în vizeta ce ținea loc de coș de gunoi (pe care, de altfel, o numește neîncăpătoare).

Scaunele sunt uzate de vreme. La prima lovitură uşoară cu mâna, sare praful. Geamul compartimentului nu poate fi deschis pentru a lăsa aerul proaspăt de afară să intre.

Trenul a plecat la fix de la Constanța, fără vreo modificare de program. După circa jumătate de oră, trenul ajungând în gara din Medgidia, uşa compartimentului se deschide violent din inerție. Reporterul povestește că același lucru se întâmplă şi atunci când trenul parcurge un drum unde sunt curbe.

La Medgidia, se face o oprire de 30 de minute pentru ca trenul cu ruta Bucureşti-Medgidia să se sincronizeze cu al reporterului, iar călătorii să schimbe vagoanele cu cele care pleacă spre Tulcea.

În câteva minute, un vagon aproape gol, cu doar o mână de oameni, se umple cu studenți, femei, bătrâni şi animale de companie. 

La jumătatea drumului, am mers la baia trenului, unde domina mirosul puternic de urină. WC-ul era nefuncțional, nu se putea trage apa, iar chiuveta era înfundată cu servețele folosite. De hârtie igienică nici nu putea fi vorba. Pe un suport situat deasupra chiuvetei se aflau două bucăți de săpun brut refolosite, de culoare roz, aşezate una deasupra alteia.

Mai mult, ușa băii rămânea constant întredeschisă, neavând măcar un zăvor!

Aceasta este, potrivit reporterului Info Sud-Est, imaginea unei experiențe rușinoase pe drumul care leagă litoralul românesc de Delta Dunării. Rămâne de văzut dacă operatorul feroviar de pasageri din România, CFR Călători, va veni cu un răspuns sau un punct de vedere referitor la situație.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor