Inteligenta artificiala (IA) va elibera medicii clinicieni de sarcinile administrative, permițându-le să acorde mai multă atenție pacienților, în urma unei colaborări între HCA Healthcare, un important furnizor de servicii medicale din SUA, și Google Cloud.
Un studiu din 2022 din JAMA Internal Medicine a arătat că 58% dintre medici se confruntă cu limitări ale timpului petrecut cu pacienții din cauza sarcinilor administrative consumatoare de timp, cum ar fi documentația clinică.
Tehnologia IA generativă are potențialul de a îmbunătăți fluxurile de lucru în ceea ce privește sarcinile de documentare, permițând astfel medicilor și asistenților medicali să se concentreze mai mult pe îngrijirea pacienților. HCA Healthcare și Google Cloud colaborează pentru a introduce IA generativă în mediul spitalicesc.
Această inițiativă face parte dintr-un parteneriat strategic anunțat în 2021, care include măsuri de protejare a confidențialității pacienților și a securității datelor.
„Avem misiunea de a reproiecta modul în care îngrijirea este furnizată, permițând clinicienilor să se concentreze pe pacienți și folosind tehnologia în sprijinul medicilor și asistentelor. IA generativă și alte tehnologii noi ne ajută să transformăm modurile în care echipele interacționează, să creăm fluxuri de lucru mai eficiente și să punem la dispoziție echipele potrivite cu informațiile necesare pentru pacienții noștri”, a declarat dr. Michael J. Schlosser, reprezentantul HCA Healthcare, conform site-ului investor.hcahealthcare.com.
În cadrul unui program pilot început anul acesta, aproximativ 75 de medici de urgență din patru spitale HCA Healthcare utilizează tehnologia AI de la Google pentru a documenta rapid și eficient informațiile medicale esențiale din conversațiile cu pacienții.
Medicii utilizează o aplicație Augmedix pe dispozitive hands-free pentru a crea note medicale precise și rapide din conversațiile clinician-pacient. Apoi, platforma proprietară Augmedix folosește procesarea limbajului natural împreună cu tehnologia IA generativă de la Google Cloud și procesarea medicală multipartită a vorbirii în text pentru a transforma instant datele în note medicale. Acestea sunt apoi revizuite și finalizate de medici înainte de a fi transferate în timp real către fișa electronică de sănătate (EHR) a spitalului.
Experții din echipa de inovare și transformare a îngrijirii HCA Healthcare (CT&I), împreună cu echipele Google Cloud și Augmedix, continuă să colaboreze îndeaproape cu medicii pentru a îmbunătăți soluția. Până în prezent, medicii din programul pilot au fost satisfăcuți de performanța IA.
HCA Healthcare intenționează să extindă utilizarea acestei tehnologii la mai multe spitale în cursul acestui an și să exploreze o altă oportunitate, și anume transferul de pacienți între asistentele medicale. Acest proces important este, în mod obișnuit, realizat manual, consumând timp și oferind niveluri diferite de detaliere.
Echipa CT&I de la HCA Healthcare a dezvoltat un sistem cu ajutorul unuia dintre modelele de limbaj mari (LLM) de la Google Cloud pentru a genera automat rapoartele de transfer. Acest sistem urmărește prioritățile, precum modificările în administrarea medicamentelor, rezultatele testelor de laborator, variațiile semnelor vitale, preocupările pacienților și reacțiile generale la tratament.
La momentul actual, instrumentul IA este în faza de testare continuă la Spitalul UCF Lake Nona, iar HCA Healthcare explorează utilizarea programului Google LLM Med-PaLM 2 de către alți profesioniști medicali pe termen lung.
Sursă: 360medical.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.