Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, propune eliminarea indemnizaţiilor acordate membrilor Autorităţilor Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), măsură ce ar reduce anual cheltuielile administraţiei publice cu aproape 22 milioane de lei.
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a publicat miercuri, spre dezbatere publică, un proiect de act normativ care vizează transformarea activităţii membrilor ATOP într-una neremunerată, începând cu 1 septembrie 2025. Proiectul reprezintă prima iniţiativă a ministerului de la formarea noului guvern şi vizează, potrivit ministrului, o „cură de slăbire a statului”.
„Eficientizăm administraţia publică centrală şi locală şi reducem costurile serviciilor publice. Avem nevoie de servicii publice de calitate oferite cetăţenilor, dar şi de o cură de slăbire a statului”, a declarat Cseke Attila.
ATOP este un organism consultativ fără personalitate juridică, prezent la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti. Membrii săi, în număr de 13-17, participă la şedinţe trimestriale de plen şi la şedinţe lunare ale comisiilor, activitate pentru care primesc în prezent indemnizaţii stabilite de consiliile locale, în cuantumuri de 5-10% din indemnizaţia lunară a primarului sau a preşedintelui consiliului judeţean.
Exemple prezentate de minister arată că într-un judeţ, un membru ATOP poate primi 3.285 lei net pentru o singură şedinţă, rezultând un buget lunar de 50.000 lei şi un total anual de 600.000 lei. Diferenţele între judeţe sunt mari şi nu există un criteriu unitar pentru stabilirea acestor sume sau evaluarea activităţii membrilor.
Proiectul va fi analizat în perioada următoare, în cadrul procesului de consultare publică, urmând să fie supus aprobării Guvernului.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook facebook.com/republikanews.