Guvernul României ia în considerare o serie de modificări semnificative în cadrul reglementărilor privind transportul de persoane, în urma presiunilor exercitate de taximetriști în ultima perioadă. Anunțul a fost făcut recent de către Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), care a evidențiat necesitatea adaptării legislației la evoluțiile din domeniu, inclusiv la creșterea popularității serviciilor de transport alternativ, precum UBER sau BOLT.
Principalul obiectiv al acestor modificări este eliminarea discrepanțelor între regulile care guvernează activitatea taximetriștilor și cele aplicabile operatorilor de transport alternativ. Această inițiativă vine în contextul în care serviciile de ridesharing devin tot mai populare, atrăgând un număr tot mai mare de utilizatori.
COTAR a subliniat că, în urma unor discuții cu premierul și cu ministrul Transporturilor, s-a convenit că legislația trebuie actualizată pentru a elimina orice elemente discriminatorii și pentru a asigura o concurență corectă între toți actorii implicați în transportul de persoane. Organizația a reiterat importanța aplicării acelorași standarde de fiscalizare și impozitare pentru toate activitățile desfășurate pe teritoriul României, conform principiilor unei țări civilizate.
Printre modificările propuse se numără cerința ca platformele online de transport alternativ să respecte aceleași reguli și reglementări ca și companiile de taximetrie. Acest lucru include aplicarea acelorași taxe și impozite, precum și garantarea unor standarde similare în ceea ce privește siguranța pasagerilor.
De asemenea, COTAR a solicitat o armonizare a numărului de licențe de taxi și de copii conforme pentru transportul alternativ, precum și o uniformizare a standardelor în ceea ce privește aparatura pentru taxare și stabilirea prețului călătoriilor.
În plus, organizația a cerut ca firmele de transport alternativ să dețină autoturismele în patrimoniul propriu și să fie eliminate contractele de comodat oneroase care se practică în prezent. Totodată, s-a propus ca mașinile folosite pentru transportul alternativ să nu fie mai vechi de 10 ani, în scopul asigurării siguranței pasagerilor și protejării mediului înconjurător.
COTAR a subliniat că obiectivul final este asigurarea unei concurențe loiale între toți operatorii din domeniu, în beneficiul atât al pieței de transport, cât și al siguranței și confortului pasagerilor. În acest sens, Ministerul Transporturilor urmează să propună un nou proiect de act normativ care să fie supus consultării publice în cel mai scurt timp posibil, pentru a se asigura că legislația reflectă cerințele și realitățile actuale ale pieței de transport.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews