Taifunurile, canicula și inundațiile din 2024 au perturbat educația a aproximativ 250 de milioane de copii din întreaga lume, conform unui raport UNICEF, care evidențiază impactul sever și adesea ignorat al crizei climatice asupra educației, relatează agențiile dpa și AFP.
Potrivit UNICEF, copiii sunt printre cei mai vulnerabili la efectele crizelor generate de fenomenele meteorologice extreme, cum ar fi valurile de căldură, furtunile și inundațiile, intensificate de încălzirea globală. Catherine Russell, directoarea agenției ONU, a subliniat că expunerea la căldură extremă și condițiile meteorologice periculoase le afectează nu doar sănătatea fizică, ci și capacitatea de a participa la educație, multe școli fiind distruse sau inaccesibile din cauza dezastrelor naturale.
În 2024, cel puțin 242 de milioane de copii din 85 de țări au fost afectați de perturbări educaționale legate de șocurile climatice. Cele mai grave situații au fost înregistrate în Asia de Sud, unde 128 de milioane de elevi au fost afectați, India și Bangladesh fiind cele mai afectate țări. Fenomene precum taifunul Yagi sau valurile de căldură din lunile aprilie și septembrie au dus la închiderea mii de școli.
Pe termen lung, UNICEF avertizează că efectele crizei climatice ar putea duce la abandon școlar masiv, în special în rândul fetelor, și ar putea amplifica deja gravele probleme educaționale globale, cum ar fi incapacitatea de a citi și înțelege un text simplu, care afectează în prezent două treimi dintre copiii de 10 ani la nivel global.
În fața acestui context alarmant, UNICEF solicită guvernelor investiții urgente în infrastructură școlară rezistentă la dezastre climatice și includerea educației în planurile de acțiune climatică, subliniind că viitorul copiilor ar trebui să fie o prioritate globală.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.