logo
RNTV Live

Zboruri cu avioane hipersonice

overture-boom-super
Fălcescu Andreea

Zborurile supersonice ar putea face un comeback în următorii ani, dat fiind faptul că mai multe companii au prezentat planuri pentru a dezvolta avioane care să permită călătorii rapide și fără escală. Aceste concepte sunt tot mai aproape de a fi implementate și ar putea deschide o nouă eră a călătoriilor aeriene pentru pasageri.

Conform unui raport CNN, o companie nou-înființată din Europa propune un concept inovator numit “Destinus”, care ar permite călătorii în timp record pe distanțe mari. Acestea includ rute precum Frankfurt-Sydney, care ar putea fi parcurse în 4 ore și 15 minute, sau Memphis-Dubai, care ar putea fi parcursă în 3 ore și 30 de minute. Sistemul se bazează pe zboruri alimentate cu hidrogen și ar permite o viteză de cinci ori mai mare decât cea a sunetului. În consecință, durata totală a călătoriei ar fi redusă la mai puțin de un sfert din timpul necesar pentru zborurile aeriene comerciale actuale.

Fondată în 2021, compania “Destinus” are sediul central în Elveția și aproximativ 120 de angajați în Spania, Franța și Germania. În prezent, aceștia sunt în curs de testare a două prototipuri, care au efectuat cu succes zboruri de testare și pregătesc testarea zborurilor propulsate cu hidrogen. În plus, compania are în plan să efectueze primul zbor cu cel de-al treilea prototip, numit Destinus 3, în cursul acestui an.

Carburant

Potrivit managerului, Löfqvist, există mai multe abordări diferite pentru a atinge obiectivul companiei. În timp ce competitorii din topul domeniului, precum Boom Supersonic, sunt mai concentrați pe dezvoltarea prototipurilor și înțelegerea modului de funcționare a aeronavelor pilotate, “Destinus” urmărește un alt traseu. Compania se concentrează direct pe zborurile autonome și își propune să dezvolte drone de dimensiuni mai mici înainte de a le extinde pentru a deveni aeronave mari, fie pilotate, fie pentru transportul de pasageri. Acesta este strategia lor pentru a-și atinge obiectivele.

Cheltuieli

Planurile companiei sunt influențate în mare măsură de fluctuațiile de pe piața hidrogenului, asupra cărora Löfqvist recunoaște că nu are control, însă specialiștii anticipază o scădere a prețurilor. Luna trecută, Destinus a cumpărat compania olandeză OPRA, redenumită ulterior Destinus Energy. Managerul afirmă că această achiziție le va permite să genereze venituri încă din acest an, deoarece OPRA vinde deja turbine cu gaz. Astfel, compania va putea avea o prezență nu doar în industria aerospațială, ci și în domeniul energetic.

Pe lângă investițiile private și fondurile publice deja obținute, în aprilie 2023, guvernul spaniol a acordat subvenții în valoare de 26,7 milioane de euro Destinus pentru a-și extinde capacitățile de propulsie cu hidrogen. Compania speră că aceste venituri suplimentare vor ajuta la depășirea obstacolelor tehnologice, de mediu și financiare, care au dus la eșecul altor proiecte de avioane hipersonice și supersonice. Löfqvist subliniază că Destinus are o abordare „realistă”, având în vedere că mediul de finanțare este mai restrictiv.

În ciuda perspectivelor optimiste, experții subliniază că există încă obstacole tehnologice, de mediu și financiare care trebuie depășite pentru ca avioanele hipersonice să devină o realitate în anii 2040, astfel încât călătorii de la un capăt la altul al lumii să dureze doar câteva ore.

Sursa: alephnews.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsiți pe pagina de Facebook RepublikaNews.

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor