Cum vrea ministrul Daniel David să reducă analfabetismul funcțional în România

Constantin Corina
3 Min Read
Sursa foto: Ministerul Educației - România

La conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”, ministrul educației și cercetării, Daniel David, a transmis un mesaj clar: vechile paradigme în educație nu mai funcționează

Ministrul a evidențiat atât aspectele pozitive – profesori dedicați, elevi olimpici și exemple de succes în educație –, cât și problemele grave ale sistemului public: aproape 50% dintre elevi se confruntă cu analfabetism funcțional. „Nu mai putem ignora realitatea. Avem nevoie de o schimbare de paradigme”, a subliniat Daniel David.

Foto: edu.ro

Direcțiile strategice pentru reforma educației

  1. Educația remedială – După dobândirea competențelor de bază, elevii vor beneficia de programe de consolidare și dezvoltare, pentru a corecta lacunele și a învăța să aplice cunoștințele în viața de zi cu zi.
  2. Testări naționale adaptate realității – Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor include itemi de tip PISA, care nu doar verifică cunoștințele, ci și capacitatea elevilor de a le folosi practic.
  3. Educația prin valori – Alături de cunoștințele declarative și procedurale, se va pune accent pe dezvoltarea valorilor, pentru a stimula interesul și motivația elevilor.

„Elevul și părintele trebuie să fie, alături de profesori, co-creatori ai educației. Asta nu înseamnă că au o contribuție egală sau de același tip cu a profesorului, ci că trebuie să aibă un rol. Problema este că nu am definit clar aceste roluri, iar lipsa de reguli clare generează conflicte și scade încrederea în sistem.” – a transmis ministrul Daniel David în cadrul conferinței.

În încheiere, ministrul Daniel David a subliniat că aceste măsuri – educația remedială, testările moderne, reforma curriculară și promovarea valorilor – pot genera, în 4–5 ani, rezultate concrete: reducerea analfabetismului funcțional și o școală mai relevantă pentru elevi și pentru întreaga societate:

Dacă implementăm consecvent aceste măsuri, în 4-5 ani putem să reducem semnificativ analfabetismul funcțional. Luminile vor fi mai puternice și vom putea vorbi despre o școală modernă, conectată la nevoile reale ale elevilor și ale societății.”

Sursa: edu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article