Cum se raportează românii la sustenabilitate? Studiu realizat de IRES

index
Constantin Corina

Un studiu IRES, “Comportamente de sustenabilitate ale Românilor”, realizat în cadrul campaniei BAT România “Alege Asumat un Oraș Curat” arat cum adoptă românii noile obisnuite legate de sustenabilitate.

 Conform studiului, printre comportamentele durabile cel mai des menționate se numără colectarea și reciclarea selectivă (98%), achiziționarea de electrocasnice cu consum redus de energie (97%), participarea la acțiuni de ecologizare, împădurire și stoparea defrișărilor (96%), utilizarea de pungi biodegradabile sau ambalaje reciclabile (95%), izolarea termică a locuințelor (95%), reducerea deșeurilor generate de consumul de alimente (95%) și utilizarea becurilor de tip LED (94%).

“Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi și cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel individual. Ne bucurăm ca, prin acest studiu, să oferim un reper important de informare, așa cum au indicat și respondenții, pentru a încuraja comportamentul responsabil la nivel de societate. Sustenabilitatea este în centrul afacerii BAT și, alături de o strategie foarte clară la nivel de grup și parametri de evaluare specifici, credem în acțiuni concrete și exemple de bună practică care pot să contribuie, în mod real, la un viitor mai bun pentru generațiile următoare”,  a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și afaceri externe, Aria Europa de Sud – Est din cadrul BAT.

“Ne bucurăm să fim alături de BAT in acest efort de înțelegere și sprijnire a ideii de sustenabilitate în  România. Deși aparent e un concept de import, sustenabilitatea operaționalizată, cuantificată și măsurată  se regăsește în mentalitatea românească fie sub influența tradițiilor dinainte de 1989 pentru generația X, fie sub formă de atitudini formate sau transmise sub  influența familiei, a rețelelor de socializare și a televiziunii pentru generațiile Y și Z.  Una dintre concluziile cheie ale studiului este că sustenabilitatea este un concept acceptat social, cu un rol sintetic de orientare atitidinală și de modelare a unor comportamente  proactive privind colectarea și reciclarea selectivă, consumul redus de energie, grija față de mediu și preocupare pentru viitor. Este de subliniat aici și așteptarea românilor privind implicarea și bunele practici ale companiilor private privind sustenabilitatea,” precizează Dan Jurcan, sociolog, director de cercetare IRES.

Conform studiului IRES, 54% dintre români afirmă că în locuințele lor, adulții sunt în cea mai mare măsură preocupați de economisirea energiei electrice, gestionarea apei și practicarea colectării selective, sau alte acțiuni sustenabile.

Conceptul de sustenabilitate este asociat cu susținerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitatea, protecția mediului, utilizarea resurselor regenerabile, reciclarea și preocuparea pentru viitor. Întrebați să definească acest concept, cei mai mulți participanți la studiu au menționat „susținerea financiară a unei idei sau a unui proiect” (18%), în timp ce 15% au subliniat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficientă a resurselor și conservarea acestora. Alte aspecte frecvent menționate includ continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) și desfășurarea de activități benefice pentru mediu și societate (6%).

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

COREP 07 SRL - Firma de constructiiblejoigratielanovacgristotermo-ploiestiromsilvaspalatoria-haroldrompetromparc industrialCabinet veterinareko-angajeazaekond-angajeazasponsor