De vină pentru criza în care a ajuns atât Ploieștiul, cât și alte 35 de localități prahovene în ceea ce privește colectarea gunoiului menjer, sunt…guvernanții și o lege prost făcută, care lasă loc de interpretări. Cel puțin așa consideră edilii orașelor și comunelor direct afectate de problemă, dar și reprezentanții operatorului de salubritate și ai societății care administrează rampa de la Boldești Scăieni.
Fiindcă în lege nu se precizează foarte clar în sarcina cui pică plata taxei de mediu de 80 de lei/ tonă, s-a ajuns în situația în care celor de la Rosal li s-a interzis accesul în rampă. Cei de la Vitalia spun că nu este treaba lor să acopere cheltuielile cu această taxă, în timp ce operatorul de salubritate se plânge de faptul că deja din ianuarie 2017, de când a intrat în vigoare taxa pentru depozitarea deșeurilor la groapa de gunoi, a înregistrat pierderi de aproximativ 1 milion de euro.
Deja, spun edilii, pentru a-și recupera prejudiciul, operatorul de salubritate a emis către populație, retroactiv, facturi în care este inclusă și această taxă de mediu. „Sunt oameni care au plătit aceste facturi, dar sunt și alții, cum este cazul meu, care au refuzat factura și au contestat-o.Dacă veneau separat ( adică factura normală plus cea în care se impută taxa de mediu, aș fi plătit-o doar pe prima. Dar cum a venit una singură, cu prețul mărit, eu am refuzat-o. Mi s-a părut și mi se pare o măsură abuzivă” a declarat, în cadrul emisiunii ” Sud Muntenia la Raport”, primarul comunei Lipănești, Robert Nica.
Singura soluție viabilă, văzută la momentul de față, este eliminarea acestei taxe, măcar până la 1 ianuarie 2018, atunci când operatorul de salubritate poate ajusta prețurile, întrucât trece un an calendaristic de când a intrat în vigoare contractul de prestări servicii.
Reamintim faptul că, la ședința ADI de zilele trecute, Rosal a semnat un act adițional cu cei de la Vitalia prin care se obligă să achite timp de încă o lună această taxă de rampă. Și asta pentru ca administratorul să deschidă porțile și să primească în rampă mașinile operatorului de salubritate. Asta, potrivit spuselor celor de la Rosal, înseamnă pierderi de încă un milion de lei.
Nimeni nu știe ce se va întâmpla, însă, de la jumătatea lui iulie, atunci când expiră acest act. Singura soluție o constituie niște modificări la nivel de legislație, rezolvarea crizei gunoiului, aflându-se, așadar, în mâinile parlamentarilor.