Ligia Deca, ministrul Educației, a anunțat că a fost găsită o soluție pentru a diminua numărul foarte mare de contestații de la Evaluarea Națională. „Ceea ce vom face și am făcut la nivel de pilot și anul acesta și anul trecut este să digitalizăm evaluarea. Simularea de anul viitor va fi realizată cu corectare digitalizată.”
La întrebarea „Ce înseamnă corectarea digitalizată?” Ligia Deca a răspuns:
„Înseamnă că toți corectorii vor avea repartizat un număr de lucrări pe care le văd direct pe calculator și completează pentru fiecare subiect baremul de notare direct în platformă. Asta înseamnă că eliminăm erorile datorate copierii punctajelor în barem, eliminăm erorile datorate adunării fracțiunilor de punct la nota finală. O greșeală clasică care se întâmplă datorită (sic!) oboselii este că nu se adaugă punctul din oficiu, că se mai uită sau sunt greșeli de adunare efectiv. La un număr mare de lucrări se mai întâmplă să avem erori. Această colectare digitalizată va rezolva problema.
Am avut proiect pilot și anul trecut și anul acesta pentru a aduna observațiile de la evaluator și a avea o îmbunătățire a platformei de evaluare. Pentru anul următor, o să o avem generalizată și aplicată pentru toți elevii. Simularea de anul viitor va fi realizată cu corectare digitalizată. Deci și aici avem o soluție pentru a elimina eroarea umană.
Pentru a testa și pentru a vedea cum funcționează la nivel național o vom folosi prima dată la simulare.”
Legat de parcursul elevului pe mai departe către liceu și repercursiunile acestor corectări greșite, ministrul Educației spune:
„În mod normal, acolo unde sunt diferențe semnificative de punctaje, ar trebui să luăm în considerare pentru anul următor pentru a nu mai fi incluși în corpul cu celor care evaluează, care corectează lucrări. Același lucru și acolo unde am avut probleme de altă natură, de natură organizatorică.
Această activitate de corectare sau de supraveghere este o activitate în plus față de fișa postului și plătește suplimentar și cred că este important ca încet-încet să avem o profesionalizare a celor care fac astfel de activități suplimentare. E în linie cu ce se întâmplă în alte state europene, cu profile de carieră.
Avem nevoie de sprijin și avem nevoie de tot ajutorul tehnologiei pentru a evita eroarea umană. Cred că există erori neintenționate, cred că pot exista erori din încărcare, oboseală ș.a.m.d. Adevărul e că unele erori sunt omenești, pentru altele trebuie să avem soluții sistemice și, uitându-ne pe aceste rapoarte, cred că putem aduce îmbunătățiri metodologiei. Ne-am propus să colectăm de la toate comisiile de evaluare și la Evaluarea Națională, și la Bacalaureat observații pe metodologii.
Săptămâna viitoare facem o ședință cu Comisia Națională de Evaluare pentru a modifica metodologiile de organizare a examenelor naționale pentru anul viitor, pe baza lecțiilor învățate. Știm că avem nevoie de alt mod de supraveghere, de alt proces, în așa fel încât, de exemplu, dacă se ajunge la anularea lucrării, să nu fie afectat interesul elevului.”
- Context: în iulie 2021, fostul ministru al Educației Sorin Cîmpeanu declara în exclusivitate pentru Edupedu.ro că din 2022 corectarea la examene va fi digitalizată. Scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei, spunea acesta la vremea respectivă.
Sursă: edupedu.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.