Un proiect elaborat de Ministerul Educației și pus în dezbatere publică a detaliat atribuțiile consiliilor de administrație din școli, inclusiv organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a, aprobarea activităților de susținere pentru elevi în timpul vacanțelor sau zilelor libere și posibilitatea de a ajusta valoarea burselor oferite elevilor, în conformitate cu cadrul legal. Acest proiect se referă la Metodologia-cadru pentru organizarea și funcționarea consiliilor de administrație în instituțiile de învățământ preuniversitar.
Potrivit noii legi a Învățământului Preuniversitar, care a fost publicată în Monitorul Oficial, elevii care vor începe gimnaziul în toamna anului 2023, adică cei care vor intra în clasa a V-a, vor fi primii care vor susține un examen suplimentar de admitere la liceu în vara anului 2027.
ART. 1 – „Unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, denumite în continuare unităţi de învăţământ, cu excepţia celor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională sunt conduse de consiliile de administraţie, de directori şi, după caz, de directori adjuncţi.
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii, Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică și alte comisii constituite la nivelul unității de învățământ, consiliul şcolar al elevilor, consiliul reprezentativ al părinților și asociația de părinți, acolo unde aceasta este legal constituită, cu autoritățile administrației publice locale şi organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar.”
Consiliul de administrație are diverse responsabilități:
- Una dintre acestea constă în luarea deciziei, în conformitate cu legislația în vigoare, privind organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a și stabilirea criteriilor de admitere.
- O altă atribuție importantă este aprobarea planificării și desfășurării activităților de remediere pentru elevi în timpul vacanțelor școlare sau în zilele libere.
- Tot consiliul de administrație are competența de a aproba criteriile specifice pentru acordarea premiilor către personalul didactic pentru contribuția suplimentară, în limita a maximum 2% din fondul de salarii al unității de învățământ.
- De asemenea, consiliul de administrație este autorizat să decidă despre eventuala majorare a valorii burselor oferite elevilor din instituțiile de învățământ preuniversitar de stat, conform legii.
- Același consiliu are responsabilitatea de a notifica inspectoratul școlar, direcția de învățământ sau chiar Ministerul Educației în cazul în care directorul unității de învățământ nu alocă corespunzător burse elevilor, acționând în contradicție cu prevederile articolului 108 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, sau refuză semnarea contractului educațional menționat în articolul 14 alineatul (4) din aceeași lege.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.