Sursa: BBC

Hashtag-ul #worktok este în creștere pe tik tok cu 1,8 miliarde de vizualizări transformând rețeaua de socializare într-un forum plin de viață pentru discuții legate de muncă.

„#worktok a apărut pentru că oamenii au început să folosească TikTok într-un moment în care treceam printr-o astfel de incertitudine la locul de muncă”, spune Sara McCorquodale, fondatorul companiei CORQ, cu sediul în Marea Britanie.

Datele arată că utilizarea TikTok a crescut enorm în 2020, la apogeul pandemiei, cu 100 de milioane de utilizatori activi lunari din SUA și a continuat să crească. În martie 2023, Tik Tok a raportat că au crescut la 150 de milioane de utilizatori lunari activi din SUA.

McCorquodale consideră că noile modele de lucru hibrid și de la distanță au creat un gol în prietenia la locul de muncă.

„Dacă lucrezi de acasă, nu ai acel moment mai rece de apă. Poate că dacă intri într-un loc de muncă în timpul pandemiei, s-ar putea să nu ai colegi de muncă cu care să fii foarte apropiat”.

Cu toate acestea, conținutul #worktok nu este privat decât dacă un utilizator alege să-și blocheze contul. Angajatorii au acces la videoclipurile angajaților lor, dacă aleg să le caute.

Atât experții, cât și creatorii de conținut recunosc în unanimitate importanța #worktok ca platformă valoroasă pentru utilizatorii TikTok. McCorquodale afirmă că acest forum online își va menține prezența vibrantă.

Persoanele fizice vor continua să-și împărtășească experiențele profesionale pe TikTok, în ciuda riscurilor potențiale, deoarece, în principiu, această tendință se învârte în jurul sentimentului de sine și independență.

McCorquodale explică: „Cine deține controlul asupra mea? Cine deține drepturile asupra individualității mele? Nu este compania la care sunt angajat; acele drepturi îmi aparțin”. Această perspectivă evidențiază o schimbare între generații, în care lucrătorii mai tineri, în special cei care aparțin generației Z, pun un accent mai mare pe împuternicirea personală și pe exprimarea de sine, spre deosebire de supunerea companiilor din care fac parte.

Asadar, locurile de muncă trebuie să se adapteze la această schimbare, mai ales dacă doresc să știe cum se simt cu adevărat lucrătorii în timpul lor de zi cu zi si care sunt dorintele lor incat sa îsi imbunatateasca munca.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *