Drulă vrea să transforme bugetul Bucureștiului într-un model de transparență

Cătălina Dumitrache
5 Min Read

Candidatul USR pentru Primăria Bucureşti, Cătălin Drulă, afirmă, marţi seară, că vorbeşte mult despre bugetul Capitalei pentru că ştie cât de importantă este bugetarea corectă pentru serviciile publice. El afirmă că a gestionatm, când era ministrul Trasporturilor, în 2021, un buget mai mare decât al Primăriei Bucureşti şi al celor şase sectoare.

Candidatul USR la Primăria Capitalei, Cătălin Drulă, susține că experiența sa din fruntea Ministerului Transporturilor îi oferă o perspectivă solidă asupra modului în care trebuie administrat bugetul Bucureștiului. Fostul ministru a amintit că, în 2021, a gestionat un buget de aproape 15 miliarde de lei — mai mare decât cel cumulat al Primăriei Generale și al celor șase sectoare — și afirmă că are „o alergie la risipă, cheltuieli inutile și furt”.

Cătălin Drulă: „La Transporturi am avut cel mai mare buget din cariera mea”

Drulă a explicat că perioada petrecută la conducerea Ministerului Transporturilor a fost o lecție de responsabilitate administrativă și financiară. El susține că a reușit să reducă birocrația, să eficientizeze cheltuielile și să direcționeze fondurile către investiții concrete în infrastructură.

„La Transporturi am gestionat în 2021 un buget de aproape 15 miliarde de lei, mai mare decât bugetul Capitalei și al celor șase sectoare. Gestionarea banului public a fost cea mai mare responsabilitate. Am o respingere totală față de risipă, cheltuieli inutile și, mai ales, față de furt”, a transmis liderul USR.

Fostul ministru a amintit că, în timpul mandatului său, a redus personalul de la Metrorex cu aproape 800 de angajați și a tăiat bonusurile exagerate de la Aeroportul Otopeni.

Măsuri economice și investiții majore în transporturi

Deși 2021 a fost un an dificil pentru sectorul transporturilor, Drulă susține că a reușit să asigure investiții majore în infrastructură, modernizarea rețelelor feroviare și întreținerea drumurilor.

„Am alocat un miliard de lei pentru CNAIR, pentru covoare asfaltice și marcaje, și sute de milioane de lei pentru CFR — pentru șine noi, traverse și schimbătoare de cale. De la Bruxelles, am obținut 7,5 miliarde de euro pentru Transporturi, un record absolut în Europa, cu proiectul-regină Autostrada A7, cel mai mare proiect rutier din toate PNRR-urile europene. Și toate acestea în doar opt luni”, a afirmat Drulă.

El a subliniat că performanțele obținute s-au datorat unei echipe formate în mare parte din profesioniști proveniți din mediul privat, care au venit la minister cu dorința de a implementa o viziune modernă asupra administrației.

Drulă promite o „bugetare corectă” pentru București

Candidatul USR spune că insistă asupra discuțiilor privind bugetul Capitalei deoarece o bună gestionare a resurselor este esențială pentru dezvoltarea serviciilor publice. Drulă consideră că Bucureștiul are nevoie de lideri „onești și eficienți”, capabili să folosească fiecare leu în interesul cetățenilor.

„Orice buget trebuie cheltuit cu cap. De-asta e nevoie de lideri onești, cu mandat de eficiență. Rezultatele mele de la Transporturi au fost posibile datorită echipei pe care am construit-o, cu oameni din mediul privat, care au venit cu experiență reală și motivație”, a spus Drulă.

Viziune pentru Capitală: transport modern, spații verzi și termoficare eficientă

Cătălin Drulă promite o administrare modernă a Bucureștiului, axată pe investiții reale și reducerea risipei. El vrea să transforme bugetul Capitalei într-un instrument de dezvoltare urbană, nu într-un mecanism de întreținere a birocrației.

„Discuția despre buget înseamnă să vorbim despre bulevarde moderne cu spații verzi și piste de bicicletă, rețele de tramvai ca la Viena, extinderea metroului — în special linia M5 —, modernizarea conductelor de termoficare și regenerarea spațiilor publice. Asta trebuie să însemne o administrație eficientă”, a explicat candidatul USR.

Drulă intră în lupta pentru Primăria Capitalei

Cătălin Drulă și-a anunțat oficial candidatura la Primăria București din partea USR, intrând într-o competiție strânsă cu Daniel Băluță (PSD) și Ciprian Ciucu (PNL). Campania sa se axează pe promisiunea de a aduce „transparență, ordine și eficiență” în gestionarea fondurilor publice ale Capitalei.

Liderul USR a subliniat că experiența sa la Transporturi îi oferă credibilitatea necesară pentru a gestiona un buget complex, precum cel al Bucureștiului, și a demonstrat că poate implementa proiecte mari în timp scurt.

Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article