logo
RNTV Live

Boom-ul livrărilor la domiciliu persistă și după pandemie, cu un bucureștean care a comandat mâncare în valoare de 27.000 de euro în cursul anului trecut

OIP
Constantin Corina

Românii continuă să aprecieze comfortul și comoditatea livrărilor la domiciliu sau la locul de muncă, iar companiile din acest domeniu înregistrează o creștere semnificativă a activității

Numărul firmelor listate pe platformă s-a dublat, ca efect al pandemiei. Pe val, Tazz, platformă deținută de grupul eMAG, a fost în 2020 cea mai descărcată aplicație de alimentație și băuturi din România, de 1,2 milioane de ori, în timp ce valoarea bunurilor tranzacționate a crescut de 6 ori față de 2019, conform companiei. În 2021, numărul de clienți a crescut de 5 ori, iar numărul firmelor listate pe platformă s-a dublat, tot ca efect al pandemiei.

Pentru categoria supermarketuri, comanda medie este de 160 de lei, iar pentru restaurante, media este de 85 de lei. În privința trendurilor, compania observă o creștere pentru preparate din bucătăriile străine, dar și pe zona nealimentară. De asemenea, sunt clienții interesați de programe de loialitate. Un brașovean a comandat preparate de 11.000 de euro în 2023. Cel mai mult a comandat anul trecut un brașovean, care a luat preparate în valoare totală de 55.000 de lei, adică peste 11.000 de euro.

De asemenea, comanda de grup este tot mai întâlnită: în 2023 s-a înregistrat un record de 3.118 lei pentru o comandă care avea 69 de preparate, făcută la restaurantul Expres Chef din Cluj-Napoca. Datele Tazz arată că vinerea se înregistrează cele mai multe comenzi, iar prânzul și cina sunt momentele zilei preferate pentru comanda de mâncare. La Glovo, datele arată puțin diferit: în topul preferințelor culinare anul trecut s-au plasat burgerii, șaorma și pizza, în timp ce în topul bucătăriilor s-a plasat cea americană, cu o creștere a cererii de două ori față de 2022. Aceasta este urmată de bucătăria italiană și cea orientală. Potrivit datelor Glovo, românii optează pentru burgeri și șaorma în special pentru cină, astfel că o treime dintre comenzi au fost plasate în intervalul orar 18.00-20.00, în timp ce joia și vinerea sunt zilele preferate de români pentru comenzile de burgeri.

O pizza este comandată la fiecare 5 secunde pe Glovo. Românii sunt mari amatori de pizza, iar în România: se comandă o pizza la fiecare 5 secunde, conform Glovo. Vinerea și sâmbăta sunt zilele preferate pentru comenzile de pizza, 32% din totalul comenzilor fiind plasate doar în aceste zile. Momentul preferat de consum este cina, în intervalul orar 19.00-21.00 fiind plasate mai mult de o treime din totalul comenzilor pentru acest tip de mâncare. De asemenea, cresc în preferințe și preparatele sănătoase, comenzile dublându-se în 2023 față de 2022. În topul preferințelor la acest capitol se află salata Caesar, avocado toast și bolul Poke cu somon.

Zilele în care acestea sunt comandate sunt miercuri, joi și vineri, iar preferința este pentru prânz, adică intervalul 12.00-14.00. În categoria comenzilor remarcabile, compania a consemnat cazul unui utilizator din București, care a plasat anul trecut comenzi în valoare totală de 137.226 de lei, adică peste 27.000 de euro. Cel mai activ client a fost însă din Constanța.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor