logo
RNTV Live

ANPC a comunicat că a obținut o victorie în prima etapă a procesului intentat de către Procredit Bank, referitor la sancțiunile impuse în urma inspecției

anpc-schimbare-amenzi
Dudau Andreea Valentina

ANPC informează că a obținut o victorie în prima fază a procesului intentat de Procredit Bank, legat de sancțiunile impuse în urma inspecției. Banca a fost amendată cu suma de 50.000 de lei!

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au făcut cunoscut, luni, că au obținut o victorie în prima instanță în procesul inițiat de Procredit Bank, legat de sancțiunile impuse în urma controlului efectuat. În urma inspecției, banca a fost amendată cu suma de 50.000 de lei. ANPC a transmis prin intermediul unui comunicat de presă că Judecătoria Sectorului 1 București, în dosarul nr. 25507/299/2023, a decis pe 9 februarie 2024 să mențină dispozițiile procesului verbal de constatare a contravenției emis de ANPC către Procredit Bank SA și contestat de operatorul economic în instanță.

În timpul inspecției desfășurate de ANPC în aprilie 2023 la banca respectivă, comisarii au identificat nereguli care au condus la aplicarea unei amenzi contravenționale în valoare de 50.000 de lei. Horia Constantinescu, președintele ANPC, a comentat:

„Într-un trecut recent, eram criticați de unii care sunt implicați în sistemul bancar, care ne numeau analfabeți funcționali. Acum, o primă instanță susține poziția noastră și apără interesele consumatorilor. Povara financiară a unora este fericirea altora, care au finanțat criticile îndreptate împotriva noastră. Dreptatea este pentru toți, chiar și pentru cei mai puțin privilegiați.”

Echipa de control a ANPC a cerut trei contracte de credit pentru fiecare produs acordat în perioada 2019-2022, care a avut cel puțin o rambursare parțială în avans și trei contracte de credit cu rambursare totală în avans. După examinarea acestora, s-a constatat că exista o practică comercială incorectă, care includea informații false sau inexacte și o prezentare înșelătoare, menite să inducă în eroare consumatorul mediu. Ca urmare, ANPC a propus încetarea acestei practici comerciale incorecte și impunerea unor noi grafice de rambursare, astfel încât consumatorii să fie corect informați și să ia decizii în cunoștință de cauză.

Operatorul economic a contestat sancțiunile aplicate de ANPC, însă instanța a respins plângerea formulată și a menținut dispozițiile procesului verbal emis. Această decizie poate fi atacată cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestiromsilvaspalatoria-haroldrompetromparc industrialCabinet veterinareko-angajeazaekond-angajeazasponsor