Începând din 1 martie, fişele de hârtie de la ambulanţă, SMURD şi din unităţile de primiri urgenţe ar putea fi înlocuite cu un sistem digitalizat de raportare după ce atât serviciile de urgenţă, cât şi o parte din unităţile sanitare au fost dotate cu tablete achiziţionate pe bani europeni. Concret, noul sistem ar trebui să ducă la o corelare mai uşoară a datelor pacienţilor, a cazurilor venite prin 112, dar şi la o monitorizare mai atentă a consumabilelor şi medicamentelor folosite în sistemul de urgenţă, eliminându-se, astfel, risipa.

Dacă la SMURD rata de raportare depăşeşte deja 90%, situaţia este diferită la serviciile de ambulanţă şi în spitale. În plus, urgentiştii afirmă că utilizarea tabletelor nu vine în sprijinul lor, pe motiv că numărul acestora este insuficient, iar odată ce o fişă este închisă, nu mai pot opera modificări în ea deşi situaţia pacientului de la urgenţe este într-o continuă evoluţie. Ba mai mult, aceştia se plâng că nu toate spitalele au acest sistem implementat astfel că accesul unora dintre pacienţi la servicii medicale ar putea fi îngrădit.

Citeste mai mult: adev.ro/okmfo8

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *