Metoda cunoscută sub numele de „Regula fermoarului” reprezintă o abordare eficientă pentru a elimina aglomerațiile în trafic, facilitând o circulație mai fluentă. Aceasta contribuie, de asemenea, la reducerea riscului de accidente, oferind șoferilor o predictibilitate crescută.

Titi Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, declară pentru Adevărul că: „În regulamentul de circulație, prioritatea este reglementată și o știe toată lumea. În practică, sunt situații în care trebuie să respectăm altfel de prioritate. În conducerea defensivă, vorbim de regula fermoarului. Ce înseamnă asta? Când trebuie să de pe două benzi pe o bandă, din diferite motive (accident, lucrări) sau se îngustează drumul din diferite motive, conform regulii de circulație, unii au prioritate, alții nu au prioritate. Conform regulii fermoarului de conducere defensivă, trebuie să intre unul din stânga, unul din dreapta și tot așa. În alte țări, această regulă este regulă de circulație, la noi este doar regulă de conducere defensivă”.

Regula de conducere defensiva este și regulă de circulație în unele țări din Europa, precum Germania, Suedia, Belgia, Elveția, Austria, Danemarca, Norvegia, Finlanda sau Olanda.

În România, există deficiențe notabile în ceea ce privește prevenția accidentelor rutiere, situându-ne pe primul loc în Europa în ceea ce privește numărul acestora. Conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, pe șoselele țării noastre se înregistrează zilnic peste 70 de accidente.

Dintre acestea, mai mult de 70% au loc în timpul zilei, iar 87% se produc pe carosabil uscat.

În comparație cu alte țări europene, unde, conform lui Titi Aur, siguranța rutieră ocupă un loc central în educația viitorilor șoferi, situația în România necesită o atenție deosebită.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *