Adio, ambuteiaje în Prahova! Dezastrul din zona Comarnic va deveni amintire

Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „VARIANTA OCOLITOARE COMARNIC” a fost aprobat de către consilierii judeţeni, fiind un pas important şi obligatoriu pentru realizarea acestui proiect. Unul, de altfel, mult aşteptat de către toţi participanţii la trafic care tranzitează Valea Prahovei. Zona Comarnicului este una dintre cele în care se creează cozi de așteptare foarte lungi. Se întâmplă în special în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, precum şi în perioadele sărbătorilor legale.

Adio, ambuteiaje în Prahova! Consiliul Judeţean Prahova va solicita fonduri de la Ministerul Dezvoltării pentru realizarea a patru şosele de centură. Printre ele se numără și centura ocolitoare a orașului Comarnic, pentru care administrația județeană a configurat deja traseul.

Investiţia reprezintă una din oportunităţile de revitalizare a peisajului urban din zonă. Face parte din obiectivele prioritare de dezvoltare ale judeţului Prahova. Şi în acest caz, necesitatea şi oportunitatea înfiinţării noii structuri rutiere de drum județean clasa III (tip drum național) este justificată prin avantajele imediate şi majore pe care le va avea. Printre acestea se numără fluidizarea traficului. Un alt avantaj este  şi creşterea vitezei de transport prin devierea traficului de tranzit. La toate acestea se va punse şi reducerea numărului accidentelor care se produceau în zona respectivă. Potrivit vicepreședintelui CJ Prahova, Cristian Apostol, lucrările de investiții vor fi scoase la licitație imediat ce Ministerul Dezvoltării va aproba acest proiect.

Traseu

Traseul propus va începe la ieşirea din DJ 103R, prin stânga, unde este prevăzută o intersecţie giratorie. Din această intersecţie, proiectul prevede un drum paralel cu calea ferată, unde traversează râul Prahova printr-un pod de 80 m. Traseul duce în continuare către o intersecţie cu sens giratoriu cu strada Ghioşeşti. Continuă paralel cu albia râului Prahova. Totodată, centura va traversa râul Prahova printr-un pod de 60 m. Continuă apoi pe malul drept al râului, unde traversează un afluent al Prahovei (Valea Mesteacănului) pe un alt pod de 36 m. Traseul continuă pe malul drept al râului Prahova, pe care îl traversează pe un pasaj care trece calea ferată Bucureşti-Braşov. Se închide printr-o intersecţie de tip giratoriu cu DN1.

Costul estimat pentru realizarea investiţiei este de 172.560.731,68 lei. Durata investiției este de 2 ani.

Vezi şi https://republikanews.ro/accident-groaznic-pe-o-sosea…/

Pentru mai multe ştiri, vizitaţi site-ul republikanews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *