Ligia Deca, Ministrul Educației, a dezvăluit că școlile ezită să scoată la concurs posturi titularizabile din teamă că, după ce acestea sunt ocupate în ședințele publice de repartizare, profesorii ar putea să plece la începutul anului școlar.
Această preocupare este mai pregnantă în regiunile considerate mai puțin atrăgătoare pentru cadrele didactice. Deca a subliniat că aceasta reprezintă o problemă structurală a sistemului educațional și trebuie abordată în mod corespunzător.
Ministrul Educației a evidențiat necesitatea de a găsi soluții care să permită scoaterea la concurs a mai multor posturi considerate viabile și necesare, astfel încât să satisfacă cerințele școlilor care au nevoie de personal. Această abordare ar contribui la echilibrarea distribuției cadrelor didactice în sistemul educațional și la asigurarea unui învățământ de calitate în toate regiunile țării. Interviul complet cu ministrul Educației a fost publicat pe 5 august și poate fi consultat pe platforma menționată.
În prezent, titularizarea reprezintă procesul de angajare într-o școală pe o perioadă nedeterminată. Pentru a fi eligibili pentru titularizare, adică pentru a obține un angajament pe termen nelimitat, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă. În cazul angajării pe o perioadă determinată (suplinire), candidații trebuie să atingă minim nota 5 (cinci) la proba scrisă.
Iată declarația Ligiei Deca:
„În anul acesta am avut 127 de candidați cu nota 10, iar peste nota 7, aproape jumătate dintre candidați. Deci, în primul rând, scopul examenului de titularizare este obținerea unei poziții stabile în sistem. Pentru a putea să ocupe un post după rezultatul de la examenul de titularizare, este nevoie ca acel post să fie viabil. Aceasta e prima, ca să poți să te încadrezi pe un post.
Chiar dacă ai dat examenul de titularizare și ai luat notă bună, trebuie să existe un post viabil pe care să-l consideri potrivit. Dacă aceste condiții sunt îndeplinite, atunci postul este ocupat. Cred că trebuie să găsim o modalitate prin care mai multe posturi, de care noi știm că ar putea fi viabile, să fie date în acest mod în școlile care au nevoie de ele.
Există o temere în sistem, mai ales în zonele considerate greu atractive pentru cadrele didactice, să le scoată la concurs, pentru că, după aceea, se ocupă în ședințele publice de repartizare și, la începutul anului școlar, oamenii pleacă. Aici avem o problemă de sistem, pe care trebuie să putem să o remediem. Vorbim de modul în care se scot posturile la titularizare, deci că avem și un alt punct de vedere în afară de cel al directorului de școală. Vorbim de inspectorat, aici vorbim despre modul în care agreăm situațiile.”
Sursă: edupedu.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.