Zborurile anulate ale oamenilor au început să devină țintă pentru hackeri, astfel încât să le acceseze anumite date ale oamenilor și chiar conturile bancare. Tot ce trebuie să facă persoanele este să accese link-ul primit de acesta unde scrie că vor primi despăgubiri.
Ce mesaj a primit un căclator cu întârziere la zbor:
„Zborul tău recent a fost întarziat, iar tu poți avea dreptul la 600 de € despăgubire. Începe-ți cererea aici”. Mesajul se termină cu un link.
Ramona Colea – reprezentant firmă care se ocupă de drepturilor pasagerilor:
Corespondența cu noi nu este inițiată de noi, ci de pasagerul care este interesat de ajutor. Unii ne-au întrebat care ar fi procedura, alții au fost foarte deranjați și ne-au întrebat de unde sunt disponibile datele lor de contact, respectiv numerele de telefon.
Andrei Bozeanu – cercetător securitate cibernetică:
Lantul este destul de extins, vulnerabilitatea și problema de securitate poate exista oriunde. Aceste mesaje se numesc mesaje de tip phishing și au rolul de a „pescui” victimele.
În cazul în care vi se solicită date despre contul bancar sau parole. Verificați adresa și numele expeditorului, cât și informația din text.
Există anumite reguli pentru a primi o despăgubire zbor întârziat conform regulamentului UE.
- Zborul trebuie să fi întârziat mai mult de 3 ore la sosire.
- Trebuie să fi decolat sau să fi aterizat de pe un aeroport din UE cu o companie aeriană reglementată de UE.
Conform Regulamentului CE 261/2004, atunci cand zborul tau este anulat, intarziat sau ti se refuza imbarcarea, ai dreptul la o despagubire de pana la 600€ (in functie de distanta zborului), daca aeroportul de plecare/destinatie se afla pe teritoriul Uniunii Europene sau daca transportatorul este inregistrat intr-o tara membra a Uniunii Europene.
Sursa: digi24.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.