Mihaela Nabăr, directorul World Vision România: „16% dintre copiii ucraineni din România sunt înscrişi în sistemul de învăţământ românesc. Reticenţa părinților ucraineni de a-şi înscrie copiii la şcoală vine, în primul rând, din speranţa unei încheieri rapide a conflictului, din faptul că nu văd un viitor pe termen lung în România.”
„În același timp, nu consideră că oferta educaţională din şcoala românească le acoperă nevoile copiilor. O soluție ar fi introducerea unor ore de limbă maternă ucraineană în școlile în care sunt înscriși elevi din Ucraina”, mai spune aceasta.
De asemenea, pot exista și posibile soluții la nivelul statului, părinților, ONG-urilor cum ar fi: „sprijinirea profesorilor prin formarea continuă în educație incluzivă și educație interculturală – cursuri acreditate gratuite, introducerea unor ore de limbă maternă ucraineană în școlile în care sunt înscriși elevi ucraineni sau copii cu statut de audient, deschiderea/ finanțarea unor posturi de asistent educațional – teacher suport – care să faciliteze integrarea copiilor ucrainieni în școlile de masă românești și sprijinirea părinților pentru integrarea în câmpul muncii”, completeează reprezentantul.
Motive pentru care părinţii sunt reticenţi în a-şi înscrie copiii la şcoala românească:
- Participarea copilului ca audient timp de 1 an,
- Absenţa informării privind conţinutul şi metodica predării cursului de limba română obligatoriu pentru obţinerea statutului de elev,
- Diferenţa curriculumului,
- Posibila segregare a copiilor în clasă şi în şcoală.
Sursă: edupedu.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.