Vedetele din sport, cultură, știință sau influenceri cunoscuți nu vor mai putea apărea în reclamele pentru jocuri de noroc difuzate la TV, radio sau online, potrivit unei decizii adoptate miercuri de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA). Măsura face parte dintr-un pachet de modificări ale Codului de Reglementare în Audiovizual, care reglementează conținutul media în România.
Articolul 110, alineatul 7 din noul cod interzice explicit folosirea personalităților publice în publicitatea pentru jocuri de noroc: „Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”.
Mai mulți actori din industria jocurilor de noroc au încercat să modifice sau să elimine această prevedere, fără succes. Printre aceștia s-au numărat Winbet, Federația Română de Fotbal, Kaizergaming, Federația Organizatorilor Jocurilor de Noroc și Biroul Român de Audit Transmedia. Toate propunerile de amendare au fost respinse în unanimitate de membrii CNA.
Un alt articol cheie introduce obligații extinse privind protecția minorilor și în cazul serviciilor media la cerere – inclusiv platformele de streaming. Astfel, toate programele și reclamele care promovează jocurile de noroc vor trebui difuzate cu respectarea normelor de protecție a minorilor, indiferent de platforma utilizată.
Noile reguli nu se aplică imediat: Codul Audiovizual actualizat va intra în vigoare după publicarea oficială, iar interdicția privind vedetele va deveni obligatorie după 90 de zile de la acea dată.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook facebook.com/republikanews.